آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

تکمیل ۸۰ % پروژه صحن حضرت زینب در کربلا

بیش از 80 درصد از صحن حضرت عقیله زینب سلام الله علیها تکمیل شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جان جهان)؛ بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس حسینی اعلام کرد: بیش از 80 درصد از پروژه صحن زینبی در جوار حرم مطهر سید الشهدا علیه السلام به پایان رسیده است.

صحن حضرت زینب سلام الله علیها

قرار است این صحن فضای بیشتری را برای اسکان زائران به ویژه در مناسبت های میلیونی فراهم کند و مسیری برای عبور دسته های عزاداری در مناسبت های مختلف برای ورود به حرم مطهر باشند.

مهندس “مهدی قزوینی” رئیس این پروژه گفت: نیروهای مهندسی و فنی ما کار در این پروژه را که بزرگ‌ترین پروژه در مقایسه با پروژه های دیگر است، ادامه می دهند.

قزوینی همچنین گفت: مساحت ساختمان در پروژه صحن زینبی به 150 هزار متر مربع می رسد و به مراکز متعدد مخصوص در این پروژه همچون مهمانسرا، موزه، کتابخانه و پارکینگ تقسیم شده است.

وی ادامه داد: درصد تکمیل سازه بتونی شامل موزه، مهمانسرا، کتابخانه و مکان های مخصوص برای مراسم های عبادی، بازار زینبیه و مقام تل زینبی از 80 درصد فراتر رفته است.

به گفته قزوینی، در این پروژه از جدیدترین فناوری ها برای کنترل آب های زیر زمینی، سیستم های کنترل گرد وغبار و تکنیک های دیگر در ساخت و ساز براساس استاندارد های بین المللی جهانی استفاده می شود.

آستان مقدس حسینی پروژه صحن زینبی را در مساحت 150 هزار متر مربع به اجرا درآورده است.

این پروژه در جنوب غربی صحن حسینی و در مرکز شهر قدیمی در استان کربلای معلی قرار دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا