جهان اسلام

اعتراض شیعیان پاکستان نسبت به سفر فرمانده ارتش نیجریه به این کشور

در پی سفر فرمانده ارتش نیجریه، ژنرال «هوگنکل» به اسلام‌آباد ،تعداد زیادی از شیعیان پاکستان نسبت به حضور وی اعتراض کردند.

 

در پی سفر فرمانده ارتش نیجریه، ژنرال «هوگنکل» به اسلام‌آباد ،تعداد زیادی از شیعیان پاکستان نسبت به حضور وی اعتراض کردند.

به گزارش رسانه های پاکستانی، این ژنرال نیجریه ای که نقشی اساسی در کشتارِ سال گذشته  شیعیان نیجریه داشت، طی تشریفات فروانی با سران ارتش پاکستان دیدار نموده و برای بازدید از صنایع اسلحه سازی پاکستان به این کشور سفر کرده است.

گفته شده، احتمال دارد؛ «هو گنکل» در این بازدیدها قصد خرید سلاح از پاکستان را داشته باشد و علت بازدید او از صنایع اسلحه سازی پاکستان همین است.

ارتش نیجریه سال گذشته با حمله به شیعیان نیجریه، صدها تن از شیعیان را به شهادت رساند و هزاران تن را دستگیر نمود.

این اقدام غیرانسانی که با دخالت مستقیم برخی کشورهای «وهابی مذهب» انجام گرفته بود، امواج منفی فراوانی علیه دولت نیجریه به راه انداخت.

همچنین در یورش ارتشیان نیجریه، چند تن از علمای شیعه، از جمله شیخ ابراهیم زکزاکی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و پس از آن بدون هیچ توضیحی بازداشت شدند.

شیخ زکزاکی هنوز در بازداشت ارتش نیجریه بوده و بنابر گزارش سازمان دیدبان حقوق شیعیان ـ شیعه رایتس واچ ـ حال جسمانی وی وخیم گزارش شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا