جهان اسلام

سازمان ملل متحد باید درباره حوادث «خان شیخون» تحقیق مستقل انجام دهد.

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» در واکنش به حادثه «خان شیخونِ» سوریه، طی بیانیه ای از سازمان ملل متحد خواسته تا درباره این حادثه تحقیق کند.

 

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» در واکنش به حادثه «خان شیخونِ» سوریه، طی بیانیه ای از سازمان ملل متحد خواسته تا درباره این حادثه تحقیق کند.

در بیانیه ای این سازمان که نسخه ای از آن برای خبرگزاری «شیعه ویوز» ارسال شده، آمده است:

بیش از شش سال است که ملت سرکوب شده سوریه درگیر یک جنگ خونین است و رشد کینه در سینه این ملت به خاک و خون کشیده شده نسبت به جامعه جهانی، به دلیل سکوت آنها در قبال این جنایات و تنها منفعت طلبی آنها از این جنگ خانمان سوز، امری بدیهی است.

این بیانیه در ادامه با اشاره به فاجعه انسانیِ «خان شیخون» ـ واقع در شمال سوریه ـ افزود: این سازمان مانند همیشه جنایات خونباری را که مردم بی دفاع را هدف قرار می دهد به شدت محکوم می کند؛ جنایتی که طرف های درگیر بدون توجه به احکام آسمانی و قوانین انسانی آن را انجام داده و هیچ ملاحظه ای درباره پیامدهای برای مردم غیر نظامی ندارند.

«مسلمان آزاده» در ادامه افزود: بنابر گزارش های رسانه های گوناگون، یکی از طرف های جنگ مسلحانه در سوریه از سلاح های شیمیایی که جامعه ی بین المللی آنها را تحریم و ممنوع نموده، استفاده کرده و جان کودکان، زنان و سالخوردگان را گرفته، ولی این گزارش ها از طرفی که از این تسلیحات ممنوعه استفاده نموده، نام نمی برند.

این سازمان حقوق بشری در ادامه بیانیه خود، سازمان ملل را خطاب قرار داده و از این سازمان خواسته است تا برای تحقیق درباره جنایت رخ داده در «خان شیخون» یک گروه مستقل حقیقت یاب را تشکیل دهد، تا پس از پی بردن به مقصرین واقعی این حادثه؛ این سازمان بتواند تصمیمات لازم برای برخورد با کسانی که غیر نظامیان را قربانی می کنند، بگیرد.

«سازمان جهانی نفی خشونت» در پایان بیانیه خود، ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان این حادثه؛ بهترین راه برون رفت از وضعیت فعلی برای سوریه را، ایجاد تفاهم بین طرفهای درگیر و گفتوگوی هدفمند دانست.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا