اخبارجهانجهان اسلام

نگاهی به فعالیت های شبکه جهانی امام حسین علیه السلام 4 به زبان اردو

شبکه جهانی اردو زبان امام حسین علیه السلام، به عنوان چهارمين شبكه از مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام، یک‌ تلویزیون اینترنتی است که با هدف محافظت از باورها و عقاید شیعه اثنی‌عشری به زبان اردو فعاليت مى‌کند. این شبکه توسط برخی از مقلدان بزرگ مرجع جهان تشیع آیت‌الله العظمی سیدصادق حسینی شیرازی اداره می‌شود.

این شبکه همزمان با سالروز ولادت امام رضا علیه السلام در تاریخ 4 اگوست 2017 در شهر مقدس کربلا تاسیس شد و در وزارت اتصالات كشور عراق به ثبت رسيد.

در پاکستان، هندوستان، انگلستان، كانادا، آمريكا و آفريقا شیعیان اردو زبان مخاطبان برنامه های این شبکه هستند.

شبكه امام حسين عليه السلام 4 در سال 2022 میلادی حدودا بالغ بر 105646 دقیقه برنامه بصورت زنده و آفلاین به زبان اردو از کشورهای مختلفی همچون: عراق هندوستان، پاكستان، آمریکا، کانادا و انگلستان تولید و تامین نموده و از طریق باکس تی وی ها پخش نموده است.

از برنامه هاى پر بازديد می توان به نشست هاى علمى آيت الله العظمى حسينى شيرازى بصورت روزانه با دوبله اردو، برنامه هاى: فطرس، معرفت منتظر عجل الله فرجه، اينجا كربلا، اخبار شيعه و سفره توسل، ويرانى بقيع تا كى؟، مهمان بهشت و احكام اسلامى با نظر و آراء آيت الله العظمى شيرازى اشاره كرد.

برنامه های مناسبتی سال همانند ایام دهه اول محرم، اربعین، فاطمیه، رجب، شعبان، رمضان و ایام غدیر با پوشش از مراقد مقدسه و نیز پوشش از مجالس روضه و جشن از سراسر عالم، همایش ها، ویژه برنامه ها و کنفرانس های مذهبی از دیگر برنامه های پر مخاطب این شبکه است.

36 عنوان برنامه تا به حال از این شبکه پخش شده است و در حال حاضر 18 برنامه در هفته ( شامل 7 برنامه ی زنده ) روی پخش است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا