جهان اسلام

گذشت يكسال از حمله عربستان به يمن

یک سال از حمله ائتلافی موسوم به « ائتلاف عربی» با رهبری عربستان سعودی، به کشور یمن می گذرد.

 

 

یک سال از حمله ائتلافی موسوم به « ائتلاف عربی» با رهبری عربستان سعودی، به کشور یمن می گذرد.

در طول این یک سال جنایات دردناکی در سایه سکوت نهادهای بین المللی در کشور فقیر یمن رخ داده است.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی طی یک سال گذشته یعنی از ششم فروردین ماه سال ١٣٩٤ تا به امروز، تقریبا به صورت روزانه کشور یمن و شیعیان این کشور را بمباران نموده است.

این ائتلاف در حملات هرروزه خود به شهرهای یمن، ٢٠ حمله خونبار را علیه شهروندان بی‌دفاع یمنی مرتکب شده که عبارتند از:

 

1.¬ جنگنده های عربستان سعودی ١٥ مارس ٢٠١٦ ، با حمله هوایی به بازاری در منطقه «مستبأ» دراستان «حجه»، ١١٧ شهروند از جمله ٢٥ کودک یمنی را به شهادت رساندند و دراین حمله بیش از بیست نفر زخمی شدند.

2. در حمله جنگنده های سعودی به منطقه «الحیمه» در استان «صنعاء» در اول مارس امسال، ١٠ نفر شهید و حدود ٢٠ شهروند یمنی مجروح شدند.

3. در حمله جنگنده های سعودى به شهروندان در بازار خلقه در منطقه «نَهم» در استان «صنعاء» در روز ٢٨ فوریه ٢٠١٦ ، حدود ٤١ نفر از جمله ٩ کودک شهید و ده ها تن مجروح شدند.

4. جنگنده های سعودی در حمله اى دیگر در روز ٢١ فوریه ٢٠١٦ با حمله به منزل شهروندان درروستای «غافره» در منطقه الظاهر دراستان «صعده» ، حدود ٣٠ نفر را شهید کردند و دراین حمله، عده ای نیز مجروح شدند.

5. در حمله روز ٣٠ ژانویه ٢٠١٦ به منازل شهروندان در روستای «المغسل» در منطقه «حیدان» صعده، ١٣ شهروند ازجمله عده ای زن و کودک شهید شدند.

6. در روز ٢٦ ژانویه ٢٠١٦ ، جنگنده های سعودی طی حمله ای، هشت نفر از اعضای خانواده «یحیی ربید» را در «صنعاء» پایتخت یمن به قتل رساندند.

7.درحمله جنگنده های سعودی به کارگران در مرکز نفتی «رأس عیسی» در استان «الحدیده» یمن در روز ٢١ ژانویه ٢٠١٦، ١٨ شهروند یمنی شهید و ده ها نفر دیگر مجروح شدند.

8. روز بیستم ژانویه ٢٠١٦ در حمله ای که یک مدرسه ایتام را در منطقه «الحریر» در استان «تعز» هدف قرار داد، ١٢ دانش آموز دختر و پسر و معلم آنان شهید شدند.

9. در روز ٣١ دسامبر ٢٠١٥ در حمله جنگنده های عربستان سعودی به منزل یک شهروند یمنی به نام «أحمد حسن المؤيد» در منطقه «خيران المحرّق» در استان «حجه»، یک خانواده شش نفره از جمله 4 کودک شهید شدند.

10. در ١٩ نوامبر ٢٠١٥ نیز درحمله جنگنده های سعودی به شهرک کارگران برق در شهر «المخا» در استان تعز، حدود ١٢٠ شهروند یمنی شهید و صد ها تن زخمى شدند.

11. در جنایتی دیگر در روز ٢٢ اکتبر ٢٠١٥ ، جنگنده های متجاوز سعودی، صیادان را درجزیره «عقبان» در استان «الحدیده» هدف قرار دادند که براثر آن، حدود ٢٠٠ صیاد یمنی شهید و مجروح شدند.

12. در روز ٨ اکتبر ٢٠١٥ ، حمله جنگنده های عربستان سعودی به یک مراسم عروسی در منطقه «سنبان» دراستان «ذمار»، به شهادت حدود ٣٠ شهروند و زخمی شدن بیش از ٢٠٠ نفر مجروح شد.

13. در روز ٦ سپتامبر ٢٠١٥ نیز درحمله جنگنده های سعودی به یک مراسم عزاداری در منطقه «القیعه» در «مفرق الیتمیه» در استان «الجوف» ، ٢٧ تن شهید و ٥٣ نفر مجروح شدند.

14. درحمله جنگنده های سعودی به شهروندان منطقه ی «الکمب» در شهر «یریمِ» استان ِ«اب» در روز هفتم سپتامبر ٢٠١٥ ، نیز ١٨ شهروند یمنی شهید و حدود ٤٠ نفر مجروح شدند.

15. در٢١ سپتامبر ٢٠١٥ نیز ٢٥ نفر از اعضای یک خانواده در حمله جنگنده های سعودی به خانواده «الکوکبانی» در منطقه «الحصبه» در «صنعاء» پایتخت یمن، شهید شدند.

16. در حمله جنگنده های سعودی به مراسم عروسی در منطقه «ذباب» در استان «تعز» در روز ٢٨ سپتامبر٢٠١٥ ، حدود ١٣٠ شهروند یمنی شهید و عده ای دیگر مجروح شدند.

17. درحمله جنگنده هاى سعودی با بمب های ممنوعه به منطقه «فج عطان» در «صنعاء» پایتخت یمن در روز ٣٠ ژوئن، حدود ٩٢ شهروند شهید و حدود ٣٠٠ نفر زخمی شدند.

18. در حمله دیگری به یک کارخانه لبنیات در استان «الحدیده» در روز اول آوریل ٢٠١٥ ، ٣٨ کارگر مجروح و حدود ٨٠ نفر زخمی شدند. 

19. در روز ٣١ مارس ٢٠١٥ در حمله دیگر جنگنده های سعودی به محل اسکان آوارگان در اردوگاه « المزرق » درمنطقه «حرض» در استان حجه، حدود ٤٠ نفر از آوارگان شهید و بیش از دویست نفر مجروح شدند.

20. در حمله جنگنده های سعودی به یک مجتمع مسکونی در منطقه «النور بنی حوات» درشرق فرودگاه بین المللی «صنعاء» در روز ٢٦ مارس ٢٠١٥، ٢٧ شهروند یمنی از جمله ١٥ کودک شهید و بیش ٣٠ نفر مجروح شدند

این ها تنها گوشه ای از حملات صورت گرفته در کشور فقیر یمن است.

طی حملاتی که ائتلاف عربی با رهبری عربستان به یمن داشته، ٢٧ هزار غیرنظامی بی‌دفاع یمن شهید و زخمی شدند که از این تعداد ٤٧٩٢ کودک و ٣٨١٣ زن بودند.

عربستان سعودی در طول یک سال بیش از ٢٠٠ کارخانه، ٥٧٠ انبار مواد غذایی و حدود ٤٠٠ بازار و مجتمع تجاری یمن را از بین برده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا