آفریقااخبارجهانجهان اسلام

نویسنده تونسی: عشق به اهل بیت پیامبر(ص) توسط شیعیان باعث انتشار تفکرشان در شمال آفریقا شده است

اخبار رسیده از کشور تونس حاکی از آن است که اخیرا کتابی تحت عنوان “تشیعه در تونس .. نگاهی علمی به تاریخ دراز مدت آن” در این کشور منتشر شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “عبدالحق الزموری” نویسنده و پژوهشگر تونسی که اخیرا جدید ترین کتابش تحت عنوان “تشیعه در تونس .. نگاهی علمی به تاریخ دراز مدت آن” روانه بازار شده، طی اظهاراتی گفت: بعد از انقلاب های عربی در یک دهه اخیر در جهان عرب، تونس شاهد رشد بی سابقه اندیشه تشیع بوده است.

“عبدالحق الزموری” که با وب سایت “عربی 21” گفتگو می کرد، در ادامه افزود: مکتب شیعه جذابیت های زیادی دارد. از طرفی نیز، تفکری در کشورهای اسلامی در طول سالیان سال حاکم بوده که هیچ گونه جذابیتی برای شهروندان جهان عرب و جهان اسلام ندارد، از همین رو می بینیم که مکتب تشیع موفق شد به سرعت در دل مردم بخصوص در کشور تونس و دیگر کشورهای شمال آفریقا جا باز کند.

وی در ادامه افزود: متأسفانه ملت های ما مدت های مددی از نظر فکری سرکوب شده بودند. اکنون و بعد از وقوع انقلاب عربی، وضعیت فرق کرده و مردم آزادانه تفکری که دوست دارند و برایشان جذاب است را می پذیرند.

عبدالحق الزموری

این نویسنده و پژوهشگر تونسی در ادامه گفت: اندیشه “عشق به اهل بیت پیامبر صلی الله علیه [وآله] وسلم از پایه های اصلی شیعیان است و این موضوع مورد علاقه مردم تونس و دیگر کشورهای شمال آفریقا است از همین رو به سرعت مکتب تشیع را تقبل کرده و به آن گرویدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا