جهان اسلام

ديدار هيئت مسيحى امريكايى با مراجع تقليد در شهر مقدس نجف

يك هيئت مسيحى امريكايى طى سفر به كشور عراق با علما و مراجع تقليد در شهر مقدس نجف ديدار نمودند.

 يك هيئت مسيحى امريكايى طى سفر به كشور عراق با علما و مراجع تقليد در شهر مقدس نجف ديدار نمودند.

اين هیئت با حضور در بيت آيت الله العظمى سيد محمد سعيد حكيم مورد استقبال معظم له قرار گرفتند.

آیت الله العظمی حکیم در این دیدار، ضمن اشاره به شکاف، تفرقه و چالش های موجود در جهان خطاب به هيئت مسيحى فرمودند : ائمه اهل بیت علیهم السلام و علمای پس از آنها، تمام تلاش های خود را صرف تحکیم حقیقت و واقعیت در جان مردم بدون هیچگونه گرایش های منفعت طلبانه و تاثیرات خارج از دین کرده و این موضوع را وظیفه خود قرار دادند.

 

هیئت مذکور همچنين در بيت آيت الله العظمى فياض با ايشان ديدار و گفتگو نمودند.

معظم له در اين ديدار فرمودند : متاسفانه در تمدن جهان امروز آزادی بیان به شکلی غیر واقعی به مردم معرفی و ترویج شده است که نتیجه آن٬ توهین به ادیان٬ علماء و بزرگان دینی است و این مسئله دیگر به عنوان امری قبیح شناخته نمی شود.

ايشان  در سخنانی با موضوع احترام دین مبین اسلام به دیگر ادیان تصریح کرد:اسلام با هیچ دین آسمانی خصومت و دشمنی ندارد و بعنوان نمونه به زندگى مسالمت آميز پيروان اديان مختلف در كشور عراق اشاره نمودند.

 

 

 

هيئت مسيحى سپس با حضور در دفتر آيت الله العظمى بشير النجفى با معظم له نيز ديدار نمودند.

آيت الله العظمى بشير النجفى  در این دیدار با بیان مشترکات بين اديان اسلام و مسيحيت بر ترويج دوستی و صلح بین بشریت تاكيد نمودند.

ایشان با اشاره به آموزه های اسلام در زمینه دوستی و محبت اظهار داشتند: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی به ما آموخته اند آنچه را برای خود می پسندی برای برادرت هم بپسند.

"

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا