اخبارجهانجهان اسلام

بازدید نماینده آیت الله العظمی شیرازی از نمایشگاه «نگاهی به زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها» در ایالت اوتارپرادش هند

در ایام فاطمیه و همزمان با ایام شهادت دخت رسول خدا صلی الله علیه و آله ، نمایشگاهی بزرگ با نگاهی به زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها در شهر لکهنو ایالت اوتارپرادش هند برپا شده است.

در همین راستا نماینده مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی از این نمایشگاه بازدید نمود.

به همت شیعیان هندوستان، موسسه فقه و فقاهت ، نمایشگاهی با عنوان «نمایشگاه فاطمی» در حسینیه محمد علی شاه ، شهر لکهنو اوتارپرادش هندوستان راه انداری نموده که علاوه بر پرداختن به گوشه هایی از زندگانی حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها ، نگاهی به اتفاقات صدر اسلام نیز دارد.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه برای هشتمین سال متوالی است که در شهر لکهنو برگزار می شود و نظیر آن از سال گذشته در شهر های دهلی، احمدآباد، جون پور کانودر نیز برپا شده است.

حجت الاسلام سید محمد میان عابدی، از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه، هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه با زندگانی حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از غیر مسلمانان نیز از این نمایشگاه دیدن می کنند، افزود: این نمایشگاه می تواند غیر مسلمانان را با اتفاقاتی که در صدر اسلام رخ داده ، آشنا سازد ، تا در عصر حاضر بتوانند تفاوت حق و باطل را تشخیص داده و اسلام حقیقی را درک نمایند.

به گفته وی، این نمایشگاه با به تصویر کشیدن برخی از رخدادهای صدر اسلام به هر بازدید کننده ی منصفی ثابت می کند که جانشین بلافصل رسول خدا صلی الله علیه و آله، حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام است.

گفتنی است شیخ مصطفی ادیب از وکلای مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی ، ضمن بازدید از این نمایشگاه ، از زحمات دست اندرکاران آن قدردانی نمود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا