اخباراروپاجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

محرومیت از تحصیل بخاطر نپوشیدن دامن کوتاه !

والدین یک دانش آموز دختر مسلمان در لندن به دلیل امتناع از فرستادن وی با دامن کوتاه به مدرسه، تهدید به اقدامات قانونی شده‌ اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از دیلی ‌میل؛ “سیهام حمود” سالیان سال است که دامن تا مچ پا برای رفتن به مدرسه استفاده می ‌کرده، اما به تازگی معلمان او مدعی شده‌ اند که این لباس برای مدرسه مناسب نیست و او باید با دامن کوتاه به مدرسه بیاید.

محرومیت از تحصیل بخاطر نپوشیدن دامن کوتاه !

این دختر ۱۲ ساله اعلام کرده که به دلیل اعتقادات مذهبی خود احساس می ‌کند از طرف مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

در همین راستا پدرش “ادریس حمود” ۵۵ ساله، طی اظهاراتی گفت: “سیهام” هر روز در ماه دسامبر از مدرسه به خانه فرستاده می شده و به او می گفتند که باید لباس صحیح بپوشد.

دبیرستان اوکسبریج می‌ گوید دختران باید شلوار مشکی یا دامن پلیسه ‌دار مشکی بپوشند که به گفته والدین بالای زانو است که هر دو گزینه مناسب باورهای اسلامی این خانواده نیست.

مدرسه در محله هیلینگدون، میدلکس، اکنون تهدید کرده است که به دلیل غیبت های غیرمجاز سیهام، علیه ادریس و همسرش سلما یوسف، ۴۴ ساله به دادگاه مراجعه خواهد کرد.

سیهام که هم اکنون به خاطر محدودیت‌های کرونا در خانه تحصیل می‌کند می‌گوید: من به خاطر اعتقاداتم با قلدری روبرو هستم.

وی گفت: من فکر می ‌کنم آنها فقط باید به من اجازه دهند لباس مدرسه را در مدرسه بپوشم. من تقریبا مدرسه را دوست دارم و نمایش درس‌ها مورد علاقه من است، اما نمی‌توانم در آن‌ها شرکت کنم.

وی افزود: به نظر من این رفتار آن‌ها آزار دهنده است زیرا یک ماه از مدرسه را از دست داده‌ام، بنابراین مجبورم خیلی چیزها را جبران کنم. آنها نمی‌توانند دین من را قبول کنند و به من اجازه انتخاب بدهند که این اشتباه است.

او در ادامه گفت: من از اینکه نمی ‌توانم در آزادی به دین خود عمل کنم، گیج و آزرده می‌شوم. امیدوارم آنها قوانین خود را تغییر دهند تا دخترانی مانند من بتوانند در مدرسه شرکت کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا