آسیااخبارجهان

هشدار نماینده سازمان ملل: راه افتادن حمام خون و جنگ داخلی در میانمار جدی است

نزدیک به دو ماه است که از کودتای نظامی در کشور میانمار می گذرد و اوضاع در این کشور به گونه ای پیش می رود که ممکن است میانمار آبستن حوادث خونین تری باشد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ نماینده سازمان ملل هشدار داد: اگر شورای امنیت کاری نکند خطر راه افتادن جنگ داخلی در میانمار جدی است و راه افتادن “حمام خون” قریب الوقوع است.

هشدار نماینده سازمان ملل: راه افتادن حمام خون و جنگ داخلی در میانمار جدی است

از زمان کودتای نظامی و برکناری “آنگ سان سوچی” در اول فوریه تاکنون، بیش از ۵۲۰ نفر در تظاهرات میانمار جان خود را از دست داده اند.

نماینده سازمان ملل در میانمار در جلسه غیرعلنی شورای امینت گفت: من از این شورا درخواست می کنم تا تمام ابزارهای موجود برای اقدام جمعی و انجام آنچه درست است و مردم میانمار شایسته آن هستند و جلوگیری از بروز یک فاجعه چند بعدی را در نظر بگیرد.

وی افزود: اگر فقط منتظر باشیم تا آنها برای گفتگو آماده شوند و با نظامیان گفتگو کنیم فاجعه رخ می دهد.

بنا بر این گزارش، چین، متحد اصلی میانمار، اعمال تحریم های شورای امینت علیه میانمار را در نشست این شورا رد کرده است.

بر اساس بیانیه ای، “ژانگ جون” سفیر چین در این نشست گفت: فشار یک طرفه و تحریم یا سایر اقدامات اجباری فقط باعث تشدید تنش و رویارویی می شود و وضعیت را پیچیده تر می کند و به هیچ وجه سازنده نیست.

این ادعای چین در حالی است که هم اکنون خکومت در دست ارتشیان کودتاچی است.

نیروهای ارتش که پیش از این با مسلح کردن شبه نظامیان و بودائیان افراطی، مسلمانان روهینگیا را در سایه سکوت دولت پیشین میانمار به خاک و خون کشیده و یا آواره کردند و حالا روی قدرت طلبی خود را به دولت آنگسان سوچی نشان دادند.

گفتنی است، “سو چی” ۷۵ ساله از زمان برکناری در ملا عام دیده نشده اما یکی از اعضای تیم حقوقی وی برای ملاقات تصویری با وی به یک مرکز پلیس احضار شده است.

سرکوب ها در میانمار تاکنون جان بیش از 500 غیر نظامی را گرفته و صدها مجروح برجای گذاشته است.

این امر نیز شدت نارضایتی مردم را بیشتر ساخته و می تواند این کشور را وارد مرحله خطرناکی نماید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا