جهان اسلام

وخامت اوضاع انسانی در یمن، با ادامه حملات سعودی

همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های عربستان به مناطق مختلف یمن، نهادهای کمک‌ رسان بین‌المللی تاکید کردند که اوضاع انسانی در عدن و دیگر شهرها وخیم است.

 

 

 

همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های عربستان به مناطق مختلف یمن، نهادهای کمک‌ رسان بین‌المللی تاکید کردند که اوضاع انسانی در عدن و دیگر شهرها وخیم است.

 

انصارلله یمن ، سازمان ملل را مسئول اوضاع فاجعه‌بار دراین کشور خواند.

 

به رغم آن که از اوایل هفته جاری آتش‌بس انسانی در یمن اعلام شده بود ، جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان از همان اولین ساعات آغاز آتش‌بس، حملات خود به شهرهای یمن، به ویژه شهر عدن را ادامه دادند.

 

همزمان با ادامه حملات عربستان، درگیری‌ها در یمن نیز ادامه دارد و موجب وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی شده است.

 

در صنعاء 13 تن در انفجار بمبی که افراد ناشناس به سمت در دانشگاه صنعاء پرتاب کردند، زخمی شدند.

 

نهادهای کمک‌رسان بین‌المللی نیز تاکید کردند که در سایه درگیری‌ها در یمن و هدف قرار گرفتن انبارهای نفت و سوخت ، اوضاع انسانی در عدن و دیگر شهرها به دلیل کمبود سوخت از بد به بدتر رسیده است.

 

در همین راستا سازمان بین‌المللی “آکسفام”، بزرگترین گروه‌ بین‌المللی امدادرسان برای ریشه‌کن کردن فقر، در باره ادامه جنگ در یمن -که موجب کاهش سوخت شده و به مرگ تعداد زیادی انجامیده – هشدار داد.

 

در گزارش این نهاد بین‌المللی آمده است که حدود 400 هزار کودک یمنی در معرض ابتلا به سوءتغذیه هستندکه دست‌کم 120 هزار کودک در صورتی که کمک کافی به آنها نرسد، در معرض مرگ قرار خواهند گرفت.

 

از سوی دیگر، منابع آگاه یمنی اعلام کردند که عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، شخصا نظارت بر اتاق عملیات حمله به شهر عدن را برعهده دارد.

 

در همین راستا ، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابیون وابسته به انصارالله، با عامر داوودی، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور انسانی، دیدار و با وی درخصوص اوضاع انسانی یمن و فاجعه انسانی که عربستان به بار آورده است، بحث و گفت‌وگو کرد.

 

وی سازمان ملل را مسئول پیامدهای فاجعه ‌بار اوضاع یمن و منع واردات غذایی و دارو به مناطق این کشور دانست.

 

 

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/07/16/02.mp4{/mp4remote} 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا