جهان اسلام

تجلیل بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی از شکوه دهها میلیونی اربعین حسینی

بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی طی پیامی از تلاش بی شائبه ی تمام افرادی که در برگزاری اربعین حضرت سیدالشهدا علیه السلام شرکت نموده و آن را با شکوه بی نظیر و بی مانند برگزار نمودند، قدردانی و تشکر کرد

alt

به گزارش شیعه ویوز ، بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی طی پیامی از تلاش بی شائبه ی تمام افرادی که در برگزاری اربعین حضرت سیدالشهدا علیه السلام شرکت نموده و آن را با شکوه بی نظیر و بی مانند برگزار نمودند، قدردانی و تشکر کرد.

در این بیانیه آمده است:

این بنیاد همچنین تلاش بی دریغ و همه جانبه ی دو آستان ملکوتی حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام و حضرت باب الحوائج ابوالفضل العباس علیه السلام و نیز تمام دست اندرکاران خدمت به زائران امام حسین علیه السلام را ارج نهاده وخدمات این دو آستان مقدس را بایسته ی تقدیر می داند.

همچنین از مسئولان هیئت های حسینی و جایگاه های خدمت رسانی به زائران که در بزرگداشتن اربعین حسینی کوشیده اند تشکر می شود. خدای متعال پاداش شان را از خوان گسترده ی کرم خویش عنایت فرماید که به خوبی از عهده ی مسئولیت خود برآمدند و البته افتخار خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا علیه السلام جای خود دارد و شرافتی بس بزرگ.

طی این بیانیه تأکید شده است: تلاش های بی دریغ و همه جانبه ای که در احیای زیارت مقدس اربعین صورت می گیرد، امید دشمنان اهل بیت علیهم السلام را برای برانداختن نمادهای نهضت جاودانه ی حسینی به یأس تبدیل می کند؛ نهضتی که شعله ی آن در سینه ی مؤمنان بسان چلچراغی فرا راه بشریت را روشن می کند و چونان پرچمی برافراشته، بر هستی در اهتزاز است و فریادی است که آرامش طاغوتان مستکبر را بر می آشوبد. آری، این ویژگی از آن روست که نهضت مقدس امام حسین علیه السلام امتداد رسالت رسول اکرم صلی الله علیه وآله بود.

در این معنا مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی می فرمایند: بزرگداشت حضرت سیدالشهدا ارواحنا فداه چشمه ای است جوشان که با فروغِ مبانی و اصول نهضت حضرتش، امت اسلامی با تمام لایه هایش را دربر می گیرد؛ نهضتی که راهبر و پهلوانانش برای برافراشته ماندن پرچم، یک به یک شهید و برای همیشه ی تاریخ ماندگاری و جاودانگی یافتند؛ حقیقتی که سخن عقیله ی بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها به گوش جهانیان رساند، آن جا که فرموده اند: «فو الله لا تمحو ذکرنا ولا تمیت وحینا؛ به خدا سوگند [ای یزید،] که نخواهی توانست نام ما را نابود کنی و [نخواهی توانست] وحیِ ما را بمیرانی».

 

 

 

 


منبع : پایگاه اطلاع رسانی ایت الله العظمی شیرازی 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا