جهان اسلام

ائتلاف دوازده گروه تروریستی تکفیری در حلب سوریه

تروریست های تکفیری که از چند ماه قبل درگیر عملیات در ادلب سوریه بودند و به همین دلیل تحرک خاصی در شهر حلب نداشتند ،  اخیرا در این شهر ، ائتلافی جدید را ایجاد کردند.

 

این ائتلاف از گروه های تروریستی تکفیری فعال در این شهر تشکیل شده و مجددا آتش جنگ را حلب شعله ور ساخته است.

از حلب خبر می رسد که 12 گروه تکفیری فعال در این شهر ، پس از مدتها مذاکره، موافقت خود را با تشکیل ائتلاف و ایجاد اتاق عملیات مشترک تحت عنوان “انصار الشریعه” با هدف “اشغال کامل شهر حلب” اعلام کرده اند.

اگرچه رسانه های حامی تروریسم تکفیری همچون شبکه های “العربیه” و  “الجزیره” ، در گزارش هایی استعداد نیروهای این اتاق عملیات را 5 هزار نفر اعلام کرده اند، اما برآوردهای دقیق تر نشان می دهد که این رقم حدود 2 تا 3 هزار تروریست است.

این تروریست ها عموما تبعه کشورهای عربی و آسیای میانه اند و اکثر آنان طی روزهای اخیر از مناطق مختلف استان ادلب – که از حدود دو ماه پیش توسط  القاعده اشغال شده – وارد حلب شده اند.

به گفته یک منبع اطلاعاتی سوری، تشکیل ائتلاف مذکور نتیجه تلاش های سازمان های جاسوسی ترکیه (میت) و قطر ، برای ایجاد وحدت میان تروریست ها به منظور بیشترین بازدهی عملیاتی در سوریه بوده است. گروه های تروریستی مشارکت کننده در این اتاق عملیات مشترک، عبارتند از : 

جبهه انصار الدین ( نزدیک به القاعده، متشکل از تروریست های چچنی، سعودی، ازبک و تاجیک) ،

سازمان القاعده در سرزمین شام (جبهه النصره) ،

حرکت مجاهدی الاسلام ،

احرار شام (وابسته به القاعده و اخوان المسلمین سوریه) ،

الفوج الاول (وابسته به گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد) ،

گردان های ابو عماره (متخصص ترور شخصیتها – وابسته به سازمان اطلاعات ترکیه و زیرمجموعه ارتش آزاد) ،

گردان های فجر الخلافه ،

سرایا المیعاد ،

گردان های صحابه

لوأ سلطان مراد (زیرمجموعه ارتش آزاد، وابسته به سازمان اطلاعات ترکیه) ،

جند الله ،

گردان توحید و جهاد (وابسته به القاعده) ،

و  انصار الخلافه.

 نیروهای حاضر در گروه های مذکور  اکثرا از اتباع غیر سوری شامل “عربستان سعودی، چچن، ازبک، تاجیک، افغان، عراقی، لیبی، تونس، چین و ترکیه” می باشند. 

در تصاویر منتشره از فرماندهان اتاق عملیات مشترک “انصار الشریعه” که از سوی واحد رسانه ای این گروه در فضای مجازی منتشر شده، ترکیب اتباع خارجی حاضر در آن به وضوح مشخص است.

وابستگی های فکری و سازمانی این گروه ها ، منتسب به شبکه تروریستی بین المللی القاعده (جبهه النصره) و کشورهای ترکیه و قطر است.

نوک پیکان و هدف اصلی حملات تروریست های القاعده ،   منطقه “حی جمعیت الزهراء” در شمال غربی شهر حلب است ، که طی 4 سال اخیر ، علی رغم عملیات های متعدد و مختلف از سوی آنها، به دلیل مقاومت شدید نیروهای ارتش و دفاع وطنی و گروه های هم پیمان ، کنترل آن کماکان به طور کامل در اختیار نیروهای دولتی سوریه باقی مانده است.

 

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/07/06/001.mp4{/mp4remote}

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا