جهان اسلام

انفجار تروریستی در پاکستان

بر اثر یک انفجار تروریستی در حسینیه ای در شکارپور پاکستان بیش از 110 از شیعیان شهید و زخمی شدند.

 

 

 

بر اثر یک انفجار تروریستی در حسینیه ای در شکارپور پاکستان بیش از 110 از شیعیان شهید و زخمی شدند.

پلیس ایالت سند اعلام کرد انفجار تروریستی در حسینیه ‘کربلا’ واقع در شهر شکارپور’ در ایالت سند، دست کم 60 شهید و بیش از 50 مجروح برجا گذاشت.

این بمب جاسازی شده در داخل حسینیه ‘کربلاواقع در منطقه ‘لاکهی دار’ شهر شکارپور، باعث شهادت جمع زیادی از شیعیان از جمله تعدادی از زنان و کودکان شد و دهها تن را نیز مجروح کرد

با توجه به شدت انفجار و تعداد بالای مجروحان این حادثه تروریستی ، هنوز هم احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

مقامات پلیس پاکستان نوع این انفجار را انتحاری می دانند با این حال تحقیقات از سوی کارشناسان خنثی سازی بمب در محل حادثه ادامه دارد.

این انفجار باعث وارد آمدن خسارت شدید به بنای حسینیه کربلا، چند خودرو و ساختمان در اطراف محل انفجار شد.

نیروهای پلیس و سایر نهادهای امنیتی پاکستان با حضور در محل حادثه، منطقه را تحت کنترل گرفته و بازرسی های خود را برای بازداشت عوامل موثر در این انفجار تروریستی، آغاز کردند.

برخی احزاب و گروههای سیاسی و مذهبی در پی این حادثه تروتریستی سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کردند

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را برعهده نگرفته اما مقامات پاکستانی عناصر تروریستی ‘طالبان و لشکر جهنگوی’ را در این گونه حوادث از جمله هدف قرار دادن جامعه شیعیان این کشور مقصر می دانند.

در همین حال روسا و فعالان سازمان های شیعی پاکستان نیز ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی علیه نمازگزارن شیعی گفتند: اقدامات ناقص مسوولان دولتی و امنیتی برای جلوگیری از فعالیت گروههای افراطی و تروریستی باعث بروز این حادثه شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا