جهان اسلام

آماده سازی داعش برای عملیات علیه شیعیان، توسط عربستان

سازمان عدالت و توسعه حقوق بشر ، وابسته به سازمان ملل، اعلام کرد که سازمان اطلاعات عربستان ، تعدادی از اعضای داعش در عراق و سوریه، و برخی از اعضای گروهک “جیش الاسلام” را به عربستان انتقال داده است

 

سازمان عدالت و توسعه حقوق بشر ، وابسته به سازمان ملل، اعلام کرد که سازمان اطلاعات عربستان ، تعدادی از اعضای داعش در عراق و سوریه، و برخی از اعضای گروهک “جیش الاسلام” را به عربستان انتقال داده است.

این سازمان دلیل این انتقال را ، انجام عملیات علیه شیعیان در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان، کویت و بحرین دانست تا با اعمال فشار بر شیعیان آنها را مجبور به آوارگی اجباری به سمت ایران کنند.

بر اساس این گزارش، عربستان در طول چندین سال،بسیاری از شبه نظامیان سلفی از پاکستان و افغانستان _ و از جمله، گروهک “جندالله”_  را آموزش داده تا در عراق ، لبنان و سوریه ، عملیات های تروریستی انجام دهند ؛ و همچنین از این گروه ها برای جنگ با حوثی ها استفاده کند.

“زیدان القنائی” سخنگوی سازمان مذکور، به خبرگزاری “نون” گفت:  شکست مذاکرات یمنی منجر به فشارهای عربستان بر مصر برای آشتی با گروه اخوان المسلمین شد تا از این گروه برای جنگ رسانه ای و نظامی علیه حوثی ها استفاده شود.

در پایان گزارش مذکور ،درباره ترورهای گسترده علیه شیعیان در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و بحرین به دست همین سنی های تند رو ، هشدار داده شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا