اخبارجهانجهان اسلامعراق

آماده سازی حرم مطهر ائمه اطهار در عراق برای جشن‌های میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها

همزمان با ایام میلاد مبارک، بی بی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، حرم مطهر ائمه اطهار علیهم السلام در شهرهای مختلف عراق خود را آماده این ایام می کنند.

بر همین اساس حرم مطهر مولای متقیان، حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در شهر نجف اشرف با نصب کتبه و پرچم های رنگی، به استقبال این ایام می رود.

مسئولان و دست اندرکاران حرم مولا علی علیه السلام همچنین با چراغانی و گل آرایی، بر زیبایی این حرم افزوده و فضای معنوی حرم مطهر را برای میلاد مبارک حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها آماده تر می کنند.

از سوی دیگر آستان های مقدس سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و قمر بنی هاشم، حضرت ابا الفضل العباس علیه السلام در شهر مقدس کربلا نیز با آماده سازی این اماکن متبرکه، به استقبال ایام میلاد مبارک حضرت فاطمه سلام الله علیها رفتند.

آستان مقدس امامین کاظمین علیهما السلام در شهر مقدس کاظمین نیز به نوبه خود برنامه هایی برای این ایام تدارک دیده و مانند دیگر حرم ها به نصب پلاکارت، پرچم، کتبه و نیز نور افشانی و چراغانی و همچنین گل آرایی این حرم مطهر پرداخته اند.

حرم مطهر امامین عسکریین علیهما السلام در شهر مقدس سامرا نیز از این موضوع مستثنی نبوده و مانند دیگر حرم های مطهر، به آماده سازی این حرم مطهر به مناسبت میلاد مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخته است.

گفتنی است، شیعیان در سراسر جهان با برگزاری مراسم و مجالس جشن و شادی در مساجد، تکایا، حسینیه ها، مراکز فرهنگی و دینی و نیز برخی منازل مومنان، به گرامی داشت ایام با سعادت میلاد بانوی گرامی اسلام، صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می پردازند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا