جهان اسلام

هشدار شيعه رايتس واچ نسبت به سرنوشت شيعيان بى گناه زندانى در سعودى

شيعه رايتس واچ  (سازمان جهانى ديده بان حقوق شیعیان)  تأکید کرد:  بنا به اظهارات برخی از بستگان شیعیان زندانی در زندان های عربستان سعودی، خطرهایی جدی، ازجمله کشتن، این زندانیان را تهدید می کند، هم چنان که برخی مسئولان در دولت عربستان سعودی نیز بدان تصریح کرده اند

 

شيعه رايتس واچ  (سازمان جهانى ديده بان حقوق شیعیان)  تأکید کرد:  بنا به اظهارات برخی از بستگان شیعیان زندانی در زندان های عربستان سعودی، خطرهایی جدی، ازجمله کشتن، این زندانیان را تهدید می کند، هم چنان که برخی مسئولان در دولت عربستان سعودی نیز بدان تصریح کرده اند. 

بنابر آنچه که در بیانیه ی این سازمان آمده است، شماری از بستگان زندانیان سیاسی شیعه در عربستان سعودی، با اشاره به اظهاراتی نیمه رسمی از سوی برخی از شخصیت های امنیتی و نظامی رژیم این کشور ، معتقدند که این گفته ها  گویای آن است که حکومت سعودی توانایی و اراده ی تأمین امنیت جانی زندانیان سیاسی در برابر تهدیدات داعش را ندارد.

از دیگر سو نزدیکان این زندانیان گفته اند: نمایندگان رژیم سعودی اظهار داشته اند که گروه تروریستی تکفیری داعش به رژیم عربستان اعلام کرده است که تمام زندانیان شیعی را خواهد کشت. 

بنا بر اظهارات بستگان زندانیان شیعی در زندان های رژیم سعودی ، مسئولان امنیتی سعودی در نشستی گفته اند: «نمی توانند امنیت جانی زندانیان را تأمین کنند!». 

بنابراین، سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان، از تمامی مجامع و سازمان های مرتبط با مقوله ی حقوق بشر، به ویژه سازمان ملل متحد می خواهد بدون از دست دادن فرصت، به حمایت از بازداشت شدگان سیاسی شیعه در زندان های عربستان سعودی برخیزد و  در مقابل اجرا شدن سناریویی خطرناک و خونین زیر نظر رژیم عربستان سعودی و بر ضد اقلیت شیعه، بایستند.  سناریویی که  هدفی جز تبعیض مذهبی علیه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  و کشتار آنان ندارد. 

یادآوری می شود که اخیرا اقدام هایی زنجیره ای و تروریستی بر ضد شیعیان عربستان صورت گرفت که ده ها قربانی بی دفاع و بی گناه بر جای نهاد.

{mp4remote}http://www.shiawaves.com/persian/images/2015/06/20/2.mp4{/mp4remote}

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا