جهان اسلام

تفاوت ده ساعته میزان روزه داری امسال ، در نقاط مختلف دنیا

مسلمانان دانمارک در ماه رمضان امسال، بیشترین میزان روزه داری در کره زمین را با ۲۱ ساعت در شبانه روز ، به خود اختصاص خواهند داد

 

 

مسلمانان دانمارک در ماه رمضان امسال، بیشترین میزان روزه داری در کره زمین را با ۲۱ ساعت در شبانه روز ، به خود اختصاص خواهند داد.

اما در آرژانتین در نیمکره جنوبی و آمریکای لاتین، مسلمانان با ۹/۵ ساعت ، کمترین ساعات روزه داری را تجربه خواهند کرد.

پس از دانمارک، ایسلند، سوئد و نروژ هریک با 20 ساعت بیشترین ساعات روزه داری را خواهند داشت. هلند و بلژیک با ۱۸/۵ ساعت ، اسپانیا با ۱۷/۵ ساعت ، و آلمان و انگلیس با ۱۶/۵ ساعت ، در رده های بعدی قراردارند. آمریکائی ها، فرانسوی ها و ایتالیایی ها هم 16ساعت روزه خواهند گرفت.

دراین میان، بسیاری از کشورهای خاورمیانه مانند امارات، عربستان، قطر، عراق و سوریه هم به طور متوسط ، 14 ساعت روزه داری را تجربه می کنند.

اما پس از آرژانتین، استرالیا با 10 ساعت روزه داری کمترین میزان را در اختیار خواهد داشت. مسلمانان آفریقای جنوبی ۱۰/۵ ساعت ، و مسلمانان برزیل هم 11 ساعت روزه خواهند گرفت.

بر اساس استفتاى صورت گرفته از حضرت آيت الله العظمى شيرازى در آفاقی که روز در آن بیش از هفده ساعت و نیم باشد ، می توان به یکی از دو فرض زیر روزه گرفت: 

1. مطابق افق همان مکان روزه گرفته شود. به این روش معمول که قبل از طلوع فجر امساک نماید و هنگام مغرب شرعی افطار کند ، در صورتی که مستلزم حرج و یا ضرر نباشد. 

2. طبق طلوع فجر همانجا امساک نماید ، اما به میزان ساعات روز شهرهای متعارف دنیا ، روزه باشد و سپس افطار کند، مثلاً: ساعات روز کربلای مقدسه را حساب کند ، که در این فصل تقریباً 17 ساعت است ، و بعد از 17 ساعت ، افطار نماید .گرچه هنوز موعد اذان مغرب در کربلا و یا به افق آنجا فرا نرسیده باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا