آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

اعتراف های تکان دهنده معاون ابوبکر بغدادی: از افراد مرفه باج می گرفتیم

اعتراف های «سامی جبوری» معاون “ابوبکر بغدادی” سرکرده سنی های تندروی داعش را که اکتبر گذشته در یک عملیات امنیتی در خارج از عراق دستگیر شد، منتشر شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ جبوری در این اعترافات درباره مکانیزم فعالیت تروریست های داعش، سرکردگان آن و درآمدهای مالی آن سخن گفته است.

وی در این اعتراف ها که توسط روزنامه رسمی قوه قضائیه عراق منتشر شد، اعتراف کرد: سال ۲۰۱۳ از سوی “ابوبکر بغدادی” به عنوان مالیات گیرنده در ولایت نینوا منسوب شدم. از افراد مرفه، صاحبان پمپ بنزین ها، مدیران شرکت ها، بازرگانان و پزشکان باج و خراج می گرفتیم. ارزش مالیات های ولایت نینوا به حدود نیم میلیون دلار در ماه می رسید.

معاون سرکرده داعش افزود: پس از سال ۲۰۱۴ که داعش کنترل استان های نینوا و صلاح الدین را به دست گرفت، استخراج نفت و دیگر مشتقات را از میادین قیاره و علاش در سمت عراق و میادین التنک، عمر، الشوله، صعیوه و کوناکو در سمت سوریه آغاز کردیم به طوری که عواید و درآمدهای داعش در دو سال بیش از یک میلیارد و 250 میلیون دلار در سال بود و به دیوان بیت المال داده می شد تا آن را در زمینه های مورد نظر هزینه کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا