جهان اسلام

هفتاد روز تجاوز و کشتار در یمن و بی کفایتی سازمان های بین المللی

هفتاد روز  از یورش وحشیانه  ائتلاف عربستان سعودی و چند کشور عربی، به کشور یمن ، می گذرد 

 

هفتاد روز  از یورش وحشیانه  ائتلاف عربستان سعودی و چند کشور عربی، به کشور یمن ، می گذرد .

این تهاجم هفتاد روزه، در سایه حمایت چند کشور غربی، و در حالی سپرى شده است که علی رغم کشتار شیعیان مظلوم یمنی – که تعداد زیادي از آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند- ، هیچ کدام از سازمان های بین المللی و نهادهای مسئول در دنیا، برای جلوگیری از این جنایت ها،  اقدام مفیدي انجام نداده اند.

تجاوز رژیم سعودی و متحدانش به یمن ، به بهانه حمایت از ” عبد ربه  منصور هادی” ( رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن)  از ششم فروردین ماه سال جاری ، و تحت عنوان «توفان قاطعیت» آغاز شد.

در روز سه شنبه اول اردیبهشت ماه ، رژیم سعودی خبر از پایان تجاوز  نظامی عربستان به یمن داد اما این تجاوزات ، تحت عنوان موهوم ” احیای امید ” همچنان ادامه دارد.

به جز عمان ، تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله : عربستان، بحرین، امارات، کویت و قطر ، و همچنین مصر و سودان در بیش از 2400 بار حمله هوایی به یمن و مردم این کشور ، مشارکت داشته اند.

آمریکا نیز در قالب پشتیبانی اطلاعاتی ، حامی  حملات به یمن بوده ، به طوری که سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، با صدور بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که اوباما، اجازه ی تدارک و حمایت لجستیک و اطلاعاتی از عملیات نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را صادر کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا