جهان اسلام

هلاکت و زخمی شدن صدها تروریست طالبان در افغانستان

وزارت کشور و وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن  ۲۸۹ عضو گروه تروریستی طالبان و زخمی شدن  ۱۸۹ تن از آنان طی چند روز گذشته و در جریان عملیات نیروهای پلیس افغانستان خبردادند

 

وزارت کشور و وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن  ۲۸۹ عضو گروه تروریستی طالبان و زخمی شدن  ۱۸۹ تن از آنان طی چند روز گذشته و در جریان عملیات نیروهای پلیس افغانستان خبردادند.

وزارت کشور افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در عملیات نیروهای پلیس در استان های قندوز، فاریاب، بدخشان، سرپل، قندهار، زابل، ارزگان، غزنی، پکتیکا، ننگرهار و غور ؛  ۱۳۸ عضو گروه طالبان کشته و 83 نفر دیگر از آنان، زخمی شدند.

همچنین در این بیانیه  آمده است که در این مدت ، هفت عضو گروه طالبان بازداشت شده اند و تعدادی جنگ افزارهای سبک و سنگین ، و 55 دستگاه موتورسیکلت نیز به دست نیروهای پلیس افتاده ، و همچنین از هفت حمله انفجاری  جلوگیری شده است.

وزارت دفاع افغانستان نیز در بیانیه ای جداگانه  اعلام کرد که در 48 ساعت گذشته 151 عضو گروه طالبان در درگیری با نیروهای افغان کشته و 100 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در این بیانیه افزوده شده  که در این مدت 15 عدد بمب کنار جاده ای، کشف و خنثی شده و تعدادی سلاح و مهمات نیز به دست نیروهای ارتش افتاده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا