جهان اسلام

بیانیه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی دربارۀ تجاوز به دو نو جوان ایرانى در فرودگاه جده

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی دربارۀ تجاوز به دو نوجوان ایرانى در فرودگاه جده بیانه ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی دربارۀ تجاوز به دو نوجوان ایرانى در فرودگاه جده بیانه ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحيم

اخبار مربوط به تجاوز مأموران پلیس فرودگاه جده به دو نو جوان ایرانی شیعه در عربستان سعودی هر وجدان بیدار وقلب سلیم را می آزارد. انگیزه های مذهبی، قومیتی ونژاد پرستانۀ پنهان در ورای این عمل جنایتکارانه به روشنی آشکار است.

تجاوز به زائران حرم امن الهی ومشاهد مشرفه سرزمین حجاز در شرایطی که منطقه در آتش جنگ مذهبی می سوزد، تنها وتنها تداعی کننده ونمونه ای از تسویه حسابهای سیاسی است که شهروندان عادی در چنین قالبهای مشمئزکننده ای بهای آن را به شنیع ترین صورت ممکن می پردازند.

از سوی دیگر، این حرکت شنیع عدم وجود نظارت دقیق بر سازوکار هیأتهای اجرایی از جمله هیأت امر به معروف نهی از منکر در کشور عربستان سعودی را آشکار ساخت. هیأتی که سالهاست ابزار تبعیض مذهبی ایدئولوژیک وسیستماتیک برعلیه شیعیان وپیروان دیگر مذاهب در این کشور بوده است.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی ضمن محکوم کردن این حرکت شرم آور وتجاوز به دو نو جوان زائر شیعۀ ایرانی، از مسئولان امر در این کشور تقاضا دارد، ضمن پیگیری این پرونده تا رسیدن به نتیجه ومجازات عاملان، آمران وطراحان آن نسبت به اصلاح نظام وسازوکار هیأت امر به معروف ونهی از منکر در این کشور اقدام نمایند ونقطۀ پایانی بر خودسری های این نهاد حکومتی بگذارند.

نکته قابل تأمل دیگر در این ماجرا اقدام غیراخلاقی، غیر حرفه ای ومغایر با رسالت رسانه ای برخی خبرگزاری های داخلی ایران در انکار وتکذیب این خبر تکان دهنده بود. بدیهی است که انکار اصل ماجرا به دلیل ملاحظه کاری های سیاسی، مانند آنچه خبرگزاری های داخلی در واکنش به این ماجرا انجام دادند، نه تنها کمکی در احقاق حق این شهروندان مظلوم ایرانی نخواهد داشت، بلکه جری تر شدن عاملان این جنایت غیرانسانی وتکرار وسیع تر آن نسبت به دیگر شیعیان را نیز درپی خواهد داشت. 

براین پایه، بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی از مسئولان ذیربط حکومتی در ایران تقاضا دارد با استفاده از از تمامی مجاری وابزارهای سیاسی، در روشن شدن ابعاد حقیقی این جنایت ومجازات مجرمان تلاش پیگیر ومجدانه مبذول دارند، كه حيثيت و آبروى يك ايراني، آبروى ايران، وعزت كشور عزت شهروندان آن است.

واشنگتن

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا