جهان اسلام

اعزام هزاران تروریست به یمن توسط عربستان

همراه با ناتوانی ائتلاف سعودی در پیروزی میدانی به وسیله بمباران هوایی یمن، عربستان3000 تن از عناصر تروریستی «جیش الاسلام»را از منطقه «غوطه» شرقی در سوریه با کشتی به یمن منتقل کرد

 

همراه با ناتوانی ائتلاف سعودی در پیروزی میدانی به وسیله بمباران هوایی یمن، عربستان3000 تن از عناصر تروریستی «جیش الاسلام»را از منطقه «غوطه» شرقی در سوریه با کشتی به یمن منتقل کرد.

به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، این افراد در ساحل «المکلا» مرکز استان حضرموت پیاده شده و به عناصر القاعده در این استان، پیوسته‌اند.

چند روز پیش تروریست‌های القاعده به استان حضرموت حمله کرده و شهر ساحلی «المکلا» مرکز این استان را به تصرف در آوردند.

پس از این واقعه قبائل حضرموت به بهانه آزادسازی «المکلا» از دست تروریست‌ها بدون مقاومتی از سوی القاعده وارد المکلا شده و در آن‌جا با سران تررویست‌ ها به توافقاتی رسیده و از این شهر بیرون‌ آمدند.

این روزنامه می‌افزاید: در سایه رایزنی کشورهای هم پیمان عربستان برای ورود نیروی زمینی به یمن و در شرایطی که عربستان سعودی توانایی مقابله با نیروهای انصارالله را ندارد، ریاض به سمت گزینه‌های دیگر رفته است.

به گفته این روزنامه: رژیم آل سعود از گروه‌های تروریستی مقابل نیروهای مردمی و ارتش یمن حمایت کرده و‌ آن‌ها را پشتیبانی مالی می‌کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا