جهان اسلام

افزایش تعقیب قضایی شیعیان در مصر

در سال جاری نیز دادگاه جنجه حکم  زندان «عمرو عبدالله» از فعالان شیعه را به اتهام سب صحابه و به جرم نگهداری کتب شیعه صادر کرد

 

shiawaves2277.jpg - 92.19 kb

به گزارش شیعه ویوز ، میزان تعقیب فعالان و سیاستمداران مصری به ویژه شیعیان و نویسندگان این کشور به اتهام اهانت به ادیان و مذاهب در مصر، روز به روز بیشتر می شود؛ به گونه ای که بسیاری از حقوقدانان، آن را برخلاف قواعد حقوق بشر بین الملل و آزادی های دینی افراد می دانند.

در طول سه سال اخیر و از انقلاب 25 ژانویه 2011 تاکنون، تعقیب فعالان حقوقی از ادیان و مذاهب مختلف، به اتهام اهانت به ادیان بسیار افزایش یافته است.

در سال جاری نیز دادگاه جنجه حکم  زندان «عمرو عبدالله» از فعالان شیعه را به اتهام سب صحابه و به جرم نگهداری کتب شیعه صادر کرد. وی در نوامبر سال 2013 در هنگام ورود به مسجد الحسین بازداشت شده است.

عمرو عبدالله زمانی بازداشت شد که چند روز پیش از آن، شیعیان اعلام کرده بودند برای بزرگداشت مراسم حسینی در مسجد الحسین قاهره تجمع خواهند کرد؛ اما حزب افراطی «ائتلاف المسلمين للدفاع عن الصحابة وآل البيت» مراسم مذهبی شیعیان را محکوم کرده و اعلام نمود که اجازه برگزاری هیچ مراسمی را نخواهد داد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا