جهان اسلام

تلاش رژیم آل‌خلیفه برای اخراج شیعیان از نهادهای دولتی 

سیاست تبعیض‌آمیز رژیم آل‌خلیفه، با جلوگیری از استخدام شیعیان در وزارتخانه‌های دفاع و کشور، نمود پیدا کرده است.

 

shiawaves2145.jpg - 100.57 kb

به گزارش شیعه ویوز ، واحد آزادی‌های دینی «دیده‌بان حقوق بشر بحرین» فاش کرد که رژیم آل‌خلیفه، اخراج شیعیان از نهادهای دولتی و شرکت‌ها و مؤسسه‌های خصوصی و عمومی را در دستور کار قرار داده است

رئیس واحد آزادی‌های دینی دیده‌بان حقوق بشر بحرین، در همایش «سیاست پاکسازی فرقه‌ای در بحرین» که در لندن برگزار شد، اظهار داشت: در برخی کشورهای عربی و اسلامی سیاستمدارانی که تعهد دینی یا مذهبی ندارند، از فرقه‌گرایی برای دستیابی به منافع اقتصادی وسیاسی خویش سوء‌استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اجرای سیاست پاکسازی فرقه‌ای در بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه، خاطرنشان کرد: انقلاب مردم بحرین، فراتر از فرقه‌گرایی است و آنان در چارچوپ اعتراض‌های مردمی موسوم به «بهار عربی» قیام کردند و آزادی، دموکراسی و احترام به حقوق بشر را خواستار شدند و در این راستا قیام مردم تونس و مصر بزرگ‌ترین محرک و مشوق آن‌ها بود.

شیخ سلمان در سخنرانی خود درباره تبعیض فرقه‌ای رژیم آل‌خلیفه ضد شیعیان بحرین تأکید کرد: این سیاست تبعیض‌آمیز رژیم آل‌خلیفه، با جلوگیری از استخدام شیعیان در وزارتخانه‌های دفاع و کشور، نمود پیدا کرده است.

وی افزود: حکومت بحرین، گزینه فرقه‌گرایی را برای ایجاد صف‌بندی فرقه‌ای در داخل و خارج برگزیده است تا به سرکوب جنبش مردمی بحرین برای انتقال از دیکتاتوری به دموکراسی مشروعیت دهد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا