جهان اسلام

شهادت بیش از ۴۳ هزار یمنی در ۲۰۰۰ روز گذشته

مرکز حقوقی عین الانسانیه(یک مرکز حقوقی غیر وابسته)، آمار و ارقامی مربوط به حمله ائتلاف سعودی به یمن را منتشر کرد.

مرکز حقوقی عین الانسانیه(یک مرکز حقوقی غیر وابسته)، آمار و ارقامی مربوط به حمله ائتلاف سعودی به یمن را منتشر کرد.

با گذشت حدود دو هزار روز از آغاز حملات سعودی ها به یمن، این مرکز در بیانیه ای آورده است: شمار شهدا و مجروحان یمنی در ۲۰۰۰ روز  گذشته به ۴۳ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۹۷۸ نفر شهید شده‌ اند که ۳۷۹۰ نفر از آنها کودک و ۲۳۸۱ نفر زن هستند.

این بیانیه می افزاید: شمار مجروحان یمنی نیز در این حمله دو هزار روزه به ۲۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسیده که ۴۰۸۹ نفر از آنها کودک و ۲۷۸۰ نفر زن هستند. همچنین ۹۱۳۵ مرکز خدماتی و زیرساختی یمن در این این مدت منهدم شده است.

بنابر این گزارش، حملات عربستان موجب تخریب ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۰۴ نیروگاه تولید برق و ۵۳۷ ایستگاه ارتباطی شبکه برق رسانی یمن شده است.

همچنین ۵۶۵ هزار و ۹۳۷ منزل مسکونی در این مدت آسیب دیده یا منهدم شده است و ۵۷۶ هزار و ۵۲۸ مرکز خدمات رسانی عمومی آسیب دیده است. در این مدت ۱۷۶ مرکز دانشگاهی، ۱۳۷۵ مسجد، ۳۶۵ مرکز گردشگری و ۳۸۹ بیمارستان و مرکز درمانی نیز تخریب شده است.

به گزارش این مرکز، حملات سعودی ها موجب تخریب ۱۰۹۵ مدرسه و مرکز آموزشی، ۶۷۳۲ زمین مزروعی، ۱۳۲ مرکز ورزشی، ۲۴۴ اثر تاریخی و باستانی و ۴۷ مرکز اطلاع رسانی گردیده است.

این گزارش می افزاید: حملات هوایی ائتلاف سعودی به صورت عامدانه ۶۸۹۹ وسیله نقلیه، ۴۶۳ قایق ماهیگیری، ۸۸۴ انبار مواد غذایی، ۳۹۱ ایستگاه سوخت رسانی، ۶۷۲ بازار و ۷۸۳ کامیون حامل مواد غذایی را هدف قرار داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا