اخبارجهانجهان اسلام

اقدام جالب دو شیعه عربستانی برای اثبات ماجرای روز غدیر

ماجرای روز غدیر، و بر افراشتن دست حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام توسط رسول الله صلی الله علیه و آله در این روز که در آن بیش از ۱۰۰ هزار مسلمان حضور داشته و شاهد ماجرا بودند، یکی از مهم ترین وقایع تاریخ اسلام است که جانشینی امام علی علیه السلام، درستی ادعاهای شیعیان در این باره و حقانیت شیعه را ثابت می کند.

اما متأسفانه پیروان برخی مذاهب و فرق، به هر نحوی تلاش می کنند این موضوع را انکار کرده و خلافت افرادی دیگر را به جای جانشینی حضرت علی علیه السلام، بر حق تلقی کنند و ادعای آنان برای این سخن، تعیین و انتخاب این خلفا توسط دیگر خلفا است.

حالا و بعد از گذشت بیش از 1400 سال، دو مرد عربستانی، با حضور در محل واقعه غدیر، تلاش کرده اند در اقدامی بی سابقه و جالب، اثبات کنند که آیا از نظر علمی، واقعه غدیر و انتشار صدای پیامبر خدا صلی الله علیه و آله، امری امکان پذیر بوده یا خیر؟!

دو مرد عربستانی با حضور در منطقه تاریخی غدیر خم که بین مکه مکرمه و مدینه منوره قرار دارد، تلاش کردند، چگونگی انتشار سخنان رسول الله صلی الله علیه و آله در روز عید غدیر خم و معرفی حضرت علی علیه السلام به عنوان جانشین و وصی آن حضرت بعد از شهادتشان را تکرار کنند.

هدف از این کار این بود که آزمایش کنند و ببینند آیا واقعا در صورت سخنرانی و صحبت کردن، صدای فرد سخنران به صورت گسترده پخش خواهد شد یا خیر؟!

“علی ابراهیم الحَرَز” یکی از این دو مرد عربستانی است که بر فراز کوه ایستاد، و سخنانی را بیان کرد و یکی از دوستانش که با او در این اقدام آزمایشی شرکت کرده بود، حدود سه کیلومتر دورتر، در طرف دیگر این کوه ایستاده بود.

به اذعان و شهادت این دو مرد عربستانی، صدای آقای “علی ابراهیم الحرز” در طرف دیگر محل غدیر خود یعنی روبروی کوهی که وی در زمان فعلی و پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در روز 18 ذیحجه سال دهم هجری قمری ایستاده و به ایراد خطبه غدیر پرداخت، به وضوح شنیده می شود.

در آن روز تاریخی، رسول الله صلی الله علیه و آله، دست مولای متقیان، حضرت علی علیه السلام را بر افراشت و خطاب به بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مسلمانان حاضر در محل، فرمودند: “من کنت مولاه فهذا علی مولا” هر که من مولای او هستم، علی مولای اوست.

تجربه عملی انجام شده توسط این دو نفر که در یک کلیپ ویدئویی ضبط و به طور گسترده در شبکه های اجتماعی پخش شد، دلیل و اثباتی دیگری برای مستند کردن یوم الله اکبر، اما به شیوه ای نوین و متفاوت به شمار می رود.

با این اقدام، به نظر می رسد که عذری برای برخی مسلمانان که ادعا می کنند پیامبر خدا صلی الله علیه و آله چنین حرفی در روز غدیر نزده، باقی نماند.

گفتنی است، در روایت های مختلفی که در کتب تاریخ و روایی مذاهب و فرق مختلف اسلامی وجود دارد، واقعه غدیر به شکل متواتر بیان شده و همه متفق القول آورده اند که بعد از سخنرانی رسول الله صلی الله علیه و آله و بر افراشتن دست حضرت علی علیه السلام و معرفی ایشان به عنوان جانشین پیامبر، حاضرین در محل به سمت امام علیه السلام رفته و با عبارت “بخٍّ بخٍّ لكَ يا علي” تعیین جانشینی ایشان را تبریک گفتند و با ایشان بیعت کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا