جهان اسلام

مسلمان آزاده: جامعه جهانی امروزه بیش از هر زمان به صلح نیازمند است

سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صلح، بیانیه ای صادر کرد.

سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صلح، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در حالی به روز جهانی صلح رسیده ایم که درگیری های سیاسی حکومت ها، دسته ها و تشکل ها از بی توجهی به اهمیت صلح جهانی برای جامعه بشریت حکایت دارد. 

مسلمان آزاده با اشاره به درگیری ها و تنش های موجود در جهان، به ویژه ناآرامی های خاورمیانه، ادامه داد: نشانه ها و علائم جنگ ویرانگری که جامعه جهانی را تهدید می کند، در حال خود نمایی است.

این بیانیه تاکید کرد: علاوه بر این، سیاست های داخلی گاهی موجب بی ثباتی و تهدید امنیت و صلح اجتماعی می شود و مصادره آزادی ها و زندانی کردن منتقدان و به بند کشیدن آنان در سیاهچال ها و ربودن انسان های معترض این معضل اجتماعی را شدت می بخشد، که بسیار تأسف انگیز است.

مسلمان آزاده ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که صلح جهانی را در خطر انداخته، سیاست های منفعت طلبانه قدرت های بزرگ وصدمه به زیست جهانی است.این کشورها با عملکردهای زیان بار خود با پراکندن و منتشر کردن گازهای خطرآفرین آب و هوای جهان را به شدت دستخوش نابسامانی کرده.

سازمان جهانی نفی خشونت افزود: تمام این سیاست ها از دیرباز تاکنون خطری بزرگ در زمینه انسانی است که نشان می دهد باید در اقدامات بین المللی تجدید نظر نموده و با شفاف سازی، قراردادها و توافقنامه ها را اجرایی نمود تا از این عواقب دردناک و مصیبت بار رهایی یافت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا