اخبارجهانجهان اسلام

انتقاد از خشونت شدید پلیس بنگلادش علیه مسلمانان روهینگیا

دیده بان حقوق بشر، از رفتار خشونت آمیز پلیس بنگلادش با مسلمانان روهینگیا به شدت انتقاد کرد.

گفته می شود نیروهای پلیس بنگلادش مرتکب اخاذی، بازداشت های خودسرانه و بی دلیل، و نیز اذیت و آزار پناهندگان روهینگیا می شوند. 

در واقع می توان گفت به گونه ای با این مسلمانان روهینگیا برخورد می شود که گویا آنها جزو افراد گروه های مسلح یا باندهای جنایتکار و تبهکار هستند.

دیده بان حقوق بشر از دولت بنگلادش خواست فورا وارد عمل شود و ضمن تحقیق و بررسی دقیق رفتار نیروهای پلیس خود، جلوی تکرار چنین اتفاقاتی را بگیرد.

دیده بان حقوق بشر همچنین از دولت بنگلادش خواست تا به گونه ای با مسلمانان روهینگیا برخورد و تعامل کند که بر معانات، مشکلات و سختی های این آوارگان که از چند سال پیش از دست دولت نظامی میانمار گریخته و در اردوگاه ها زندگی می کنند، افزوده نشود.

لازم به ذکر است، امنیت اردوگاه های آوارگان روهینگیا از سال ۲۰۲۰ میلادی به دست نیروهای پلیس بنگلادش سپرده شد اما متاسفانه آنها بجای تامین امنیت، به رفتارهای دیگر علیه آوارگان می پردازند و از آنها سوء استفاده می کنند.

آوارگان روهینگیا معتقدند که مسئولان ما فوق و افسران ارشد پلیس از رفتار و عملکرد نیروهای پلیس در این اردوگاه ها اطلاع دارد اما واکنشی و اعتراضی ننی کنند زیرا میان آنان تبانی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، نیروهای سازمان دیدبان حقوق بشر بین ماه های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۲ با ۴۰ تن از آوارگان روهینگیا مصاحبه کرده و جزئیات کاملی از آنچه که درون این اردوگاه ها می گذرد را بدست آوردند. از مجموع ۴۰ نفر حدود ۱۶ نفر مورد ظلم، ستم، اذیت و آزار و نیز سوء استفاده قرار گرفته بودند که این در نوع خود آمار بالایی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا