جهان اسلام

تشییع پیکر آیت الله سید محمدتقی نقوی

آیت‌الله سید محمدتقی نقوی خادم آستان علوی، مفسر قرآن و شارح نهج‌البلاغه بامداد  شنبه ۱۸ خرداد‌ماه در سن ۹۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

 

آیت‌الله سید محمدتقی نقوی خادم آستان علوی، مفسر قرآن و شارح نهج‌البلاغه بامداد  شنبه ۱۸ خرداد‌ماه در سن ۹۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

ایشان از علما و سخنوران معاصر تهران بشمار مى‌آمد. این عالم ربانی در سال ۱۳۴۸ قمرى  (١٣٠٨ ش) در شهر قائن به دنیا آمد و در بیت سیادت پرورش یافته و مقدمات را در قائن خواند، سپس در سن ۱۶ سالگى در سال ۱۳۶۴ قمرى به مشهد عزیمت و در مدرسه ابدال خان اقامت کرد و در شهر مقدس مشهد ادبیات، سطوح میانى و نهائى، کفایه و مکاسب و رسائل را نزد استادان بزرگی فراگرفت. پس از آن به قم آمده و مدت یکسال اقامت و از محضر اساتید حوزه قم نیز بهره برد و در سال ۱۳۶۸ قمرى، به شهر مقدس نجف مهاجرت کرد.

 

مرحوم آیة الله نقوى، مدت هشت سال در شهر مقدس نجف اقامت اختیار کرد و در سال ۱۳۷۶ قمرى به ایران مراجعت و به زادگاه خود قائنات رفت و مدت دوازده سال در آن سامان به خدمات دینى اشتغال داشت.

 

در سال ۱۳۸۸ قمرى بنا بر تقاضاى برخى از بزرگان و نیاز به جایگاه علمى او در تهران به این شهر هجرت نموده و به درس و شاگرد پرورى پرداخت.

«مفتاح السعادة فی شرح نهج‌البلاغه»، «شرح خطبه فدک»، «شرح زیارت جامعه کبیره»، «شرح خطبه غدیر»، «شرح دعای کمیل»، «شرح دعای عرفه» و «ضیاء الفرقان فی تفسیر القرآن» از جمله آثار ایشان است.

 

این عالم ربانی سرانجام در بامداد، شنبه چهارم شوال ١٤٤٠ هجرى و با سپرى کردن بیش از ٩ دهه عمرى پربرکت، دار فانی را وداع گفت.

مراسم آیت الله سیدمحمدتقی نقوی، امروز، 20 خردادماه از بیت ایشان واقع در خیابان خواجه نصیر تهران انجام شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا