آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

گزارشی تکان ‌دهنده از آزار جنسی زنان در زندان های عربستان

یک وکیل اسکاتلندی با ارائه گزارش حقوق بشری تکان دهنده، از آزار جنسی زنان زندانی با حضور خاندان آل سعود از جمله “خالد بن سلمان” فرزند ملک سلمان و برادر ولی‌عهد عربستان پرده برداشت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ روزنامه دیلی میل با انتشار گزارشی 40 صفحه‌ ای، جزئیات مربوط به بازداشت و وضعیت اسف بار زنان سعودی در داخل زندان‌های عربستان را فاش کرد.

محمد بن سلمان

در بخشی از این گزارش آمده: بازپرسان سعودی، فعالان زن را که در بازداشت به سر می ‌بردند، وادار مشاهده فیلم های مستهجن و انجام رفتارهای غیراخلاقی می‌ کردند.

در همین راستا “هلنا کندی” وکیل اسکاتلندی حقوق بشر در گزارشی ۴۰ صفحه ‌ای آن را یک گزارش تکان‌ دهنده توصیف کرد، از آزارهای جنسی بازپرس‌های سعودی علیه فعالان حقوق زنان پرده برداشت.

وی در ادامه گفت: زنان زندانی در حین بازجویی، مجبور به تماشای فیلم های مستهجن می ‌شوند و در معرض تهدید و تجاوز جنسی و مورد ضرب و شتم قرار می ‌گیرند و آنها را از سقف آویزان و با شوک الکتریکی شکنجه می‌ کنند.

کندی همچنین با اشاره به اقدامات غیر انسانی بازپرس‌ های سعودی از جامعه بین ‌المللی درخواست کرد تا نشست اوایل هفته گروه ۲۰ به میزبانی عربستان سعودی را در صورت عدم آزادی فعالان حقوق زنان بایکوت کنند.

در بخشی از این گزارش مفصل، به جزئیات پرونده‌های فعالان زن بازداشت شده و سوء‌رفتار بازپرس‌ های سعودی با آنها اشاره شده که در یکی از موارد، بازجویی از یکی از زنان بازداشتی، با نظارت “سعود القحطانی” متهم به هماهنگی قتل “جمال خاشقچی” انجام گرفته است.

یکی دیگر از فعالان حقوق زنان مدعی شده که جلسات بازپرسی وی با نظارت “خالد بن سلمان” برادر کوچک تر “محمد بن سلمان” ولیعهد عربستان انجام می‌گرفت که در جلسات بازپرسی با افتخار به جایگاه قدرت خود می‌ گفت: “می‌دانی من چه کسی هستم؟ من شاهزاده خالد بن سلمان، سفیر (عربستان) در آمریکا هستم و هرکار که دوست داشته باشم می‌توانم با تو انجام دهم.”

کمیته حقوق بشر سازمان ملل وضعیت “لجین الهذلول” فعال زن سعودی را که از 26 اکتبر دست به اعتصاب غذا زده است، به شدت «نگران کننده» خواند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا