جهان اسلام

تحت فشارهای بین المللی؛ ائتلاف سعودی به کشتار کودکان یمنی اعتراف کرد

یک عضو ائتلاف سعودی در کنفرانسی خبری، به هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان در استان صعده یمن اعتراف کرد؛ اما از این بابت عذر نخواست.

 

یک عضو ائتلاف سعودی در کنفرانسی خبری، به هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان در استان صعده یمن اعتراف کرد؛ اما از این بابت عذر نخواست.

«منصور احمد المنصور» مشاور حقوقی عضو هیات حقیقت‌یاب این حادثه که توسط ائتلاف سعودی تشکیل شده است، در جمع خبرنگاران اذعان داشت که «اشتباهاتی» در وقوع این اتفاق دخیل بوده است.

وی با «توجیه ناپذیر» خواندن این اقدام، خواستار مجازات افراد دخیل شد.

ائتلاف سعودی حمله کننده به یمن، ماه گذشته یک اتوبوس حامل دانش آموزان در استان صعده را هدف حمله هوایی قرار داده و ۴۰ کودک را به شهادت رساند.

چرخش موضع رسانه‌ای ائتلاف سعودی در شرایطی است که پیش از این «ترکی المالکی» سخنگوی این ائتلاف، حمله هوایی صورت گرفته را یک «اقدام مشروع نظامی» خوانده بود.

عربستان سعودی طی سه سال و نیم گذشته مردم یمن را پیوسته با انواع تسلیحات کشنده و غیرمتعارف از جمله بمب های خوشه ای و بشکه ای هدف بمباران قرار داده که نتیجه این اقدام، ده ها هزار شهید و مجروح، میلیون‌ها آواره و اوضاع وخیم انسانی بوده است.

با وجود هشدارهای فزاینده گروه های مستقل حقوق بشری درخصوص ابعاد فاجعه بار جنگ یمن، بسیاری از کشورهای غربی همچنان به حمایت های تسلیحاتی و لجستیکی از ائتلاف سعودی ادامه می دهند.

گفتنی است، رسانه‌های غربی همچون «سی ان ان» پیش از این فاش کرده بودند که بمبی که دانش آموزان یمنی را هدف قرار داد، ساخت آمریکا بوده است.

واشنگتن با این وجود تاکنون از پذیرش مسئولیت و محکوم کردن جنایات سعودی‌ها خودداری کرده و تنها خواستار تحقیقی در این باره شده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا