جهان اسلام

برافراشتن پرچم امام رضا بر قله ۶۲۵۰متری توسط کوهنورد شیعه پاکستانی

 محمد نذیر سدپاره کوهنورد پاکستانی پرچم «یا علی بن موسی الرضا» را بر کوه «برگنچهو پیک قراقروم» با ارتفاع ۶۲۵۰ متر بر افراشت.

 

 محمد نذیر سدپاره کوهنورد پاکستانی پرچم «یا علی بن موسی الرضا» را بر کوه «برگنچهو پیک قراقروم» با ارتفاع ۶۲۵۰ متر بر افراشت.

او پیش از این پرچم «حضرت عباس علیه السلام» را بر سه کوه بلند نصب کرده است.

محمد نذیر گفته برای معرفی اهل بیت علیهم السلام؛ علما و روحانیون به روش خودشان خدمت می‌کنند و دیگران هم با تخصص خود؛ اما من هم یک هنر دارم و می‌خواهم این هنر را برای معرفی اهل بیت علیهم السلام به جهانیان استفاده کنم و برای این کار دست به سفرهای سخت اما شیرین زدم.

محمد نذیر پیش از این در مورد نصب پرچم حضرت عباس علیه السلام در کوه‌های بلند دنیا گفته بود: وقتی من نیت کردم که در کوه‌های بلند پرچم حضرت عباس علیه السلام را نصب کنم، این سفر تبدیل به سفر عشق شد و من تنها فردی هستم که در کوهای بلند مانند سینگ تیک، کوه گانگ سینگی و کوه شاتونگ پیک پرچم «حضرت عباس» علیه السلام را برافراشتم. 

محمد نذیر گفته وقتی به بالای کوه می رسیده دو رکعت نماز شکر می‌خوانده و هرجا که همراه پرچم پاکستان و پرچم حضرت عباس علیه السلام را نصب می‌کرده، کوهنوردهای خارجی می‌پرسیدند: این پرچم متعلق به کجاست و او با افتخار می‌گفته این پرچم وفا است که در کربلا برای قیام حق علیه باطل بلند شد و برای سرنگونی این پرچم قدرت‌های باطل آن زمان تلاش‌های فروانی کردند، اما علمدار کربلا و یاران امام حسین علیهم السلام برای بقای این پرچم جان خود را فدا کردند و از حق عقب نشینی نکردند.

گفتنی است قبل از محمد نذیر، دیگر کوهنورد شیعه پاکستانی بنام حسن سدپاره با اکسیژن به کوه اورست صعود کرد و پرچم حضرت عباس علیه اسلام را برافراشت و محمد علی سدپاره پرچم «یا حسین» را بر کوه پاموری نپال نصب کرد

لازم به ذکر است که محمد نذیرسدپاره کوهنورد شیعه از منطقه بلتستان پاکستان است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا