جهان اسلام

احتمال وقوع حملات تروریستی در ماه رمضان در پاکستان

منابع پاکستانی می گویند که احتمال تشدید حملات تروریستی سنی های اندرو در ماه مبارک رمضان می رود. 

 

منابع پاکستانی می گویند که احتمال تشدید حملات تروریستی سنی های اندرو در ماه مبارک رمضان می رود. 

در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر احتمال وقوع حملات تروریستی در ماه مبارک رمضان در شهرهای اسلام آباد و راولپندی پاکستان، تدابیر امنیتی در این شهرها افزایش می یابد.

روزنامه اکسپرس پاکستان در این باره نوشت: با توجه به تهدیدات امنیتی و احتمال وقوع حملات تروریستی در ماه مبارک رمضان در شهرهای اسلام آباد و راولپندی، به پلیس و دیگر نهادهای امنیتی این دو شهر دستور آماده باش و تامین امنیت کامل برای اماکن مقدس صادر شده است.

در دستورالعملی به نهادهای امنیتی این مناطق ابلاغ شده، ضمن اعلام این که سنی های تندرو، خصوصا شبکه تروریستی حقانی در نظر دارند در ماه رمضان نهادهای حکومتی و یا شخصیت های برجسته را هدف قرار دهند؛ همه نهادها باید به حالت آماده باش بوده و اقدامات لازم را برای تامین امنیت اتخاذ کنند.

این آماده باش برای حفاظت از نهادهای حکومتی و شخصیت ها، در حالی صورت می گیرد که شیعیان پاکستان در نقاط مختلف این کشور، خصوصا در کویته توسط سنی های تندرو هدف حملات تروریستی مختلف قرار گرفته و به شهادت می رسند.

شیعیان پاکستان تاکنون بارها با برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز، خواستار تامین امنیت جانی خود شده اند؛ ولی مقامات حکومتی اقدام موثری در این زمینه انجام نداده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا