جهان اسلام

گوشه هایی از سیره و زندگانی متعلقه مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی قدس سره

متعلقه مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد شیرازی قدس سره دار فانی را وداع گفتند. 

 

متعلقه مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد شیرازی قدس سره دار فانی را وداع گفتند. 

به این مناسبت گوشه هایی از زندگی و سیره آن مرحوم برای علاقه مندان، خصوصا بانوان مومنه در زیر آمده است. 

آن مرحومه همیشه با پای پیاده به زیارت مراقد مطهر معصومین و امامزادگان علیهم السلام رفته و در این اماکن ساعات ها به قرائت قرآن کریم، ادعیه و امور عبادی دیگر می پرداختند.

پس از مدتی که ایشان دیگر توان پیاده روی نداشت از همسر گرامیشان آیت الله العظمی سید محمد شیرازی قدس سره می خواست تا وی را با اتومبیل بیت مرجعیت به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ببرد، ولی مرجع راحل به ایشان یک عصا داده و به این شکل ایشان را به این سیره حسنه تشویش کردند. 

بعد از سقوط نظام بعث در عراق، ایشان به طور مستمر به زیارت عتبات عالیات سفر می کردند.

به شهادت اطرافیان، آن مرحومه همیشه می گفتند که شهر های مقدس کربلا و نجف میهن من هستند و از عشق و ارادت خود به امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام نیز فراوان سخن می گفتند.

متعلقه مرجع راحل، صفات بارزی مانند مواظبت بر نماز های مستحبی و سفارش آن به دیگران داشتند و تا اخرین روزهای عمر خود نماز غفیله را ترک ننمودند.

ایشان ضمن اهمیت و ارزش قائل شدن به اعمال و نمازهای مستحبی ویژه ماه های رجب، شعبان و رمضان، نمازهای مستحبی را بین نمازهای ظهر و عصر در روز جمعه حتی زمانی که در بیمارستان حضور داشتند ادا نموده و این عمل پسندیده را به اطرافیان و همراهانشان نیز سفارش می کردند .

از دیگر خصوصیت های آن مرحومه، امر به معروف و نهی از منکر بود که آن را با ملایمت و خوشرویی به انجام میرساندند و این  عمل پسندیده را حتی وقتی که با حال نامساعدی در بیمارستان بودند، با سفارش بانوان پرستار به اهمیت نماز اول وقت، رعایت حجاب، ازدواج، خوش رفتاری با همسران خود و اهمیت دادن به تربیت فرزندان و عدم قسم خوردن به نام خدا به ناحق ادامه دادند. 

آن مرحومه پس از تحمل دوره ای از بیماری عاقبت دار فانی را وداع گفته و بیت معظم شیرازی را در اندوه فرو بردند.

شایان ذکر است پیکر پاک آن مرحومه، امشب و پس از نماز مغرب و عشا با حضور فرزندان ایشان، نمایندگان مراجع، علما ، فضلا و عموم شیعیان در شهر مقدس کربلا تشییع گشته و در همین شهر مقدس به خاک سپرده می شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا