جهان اسلام

محکومیت احکام صادره ی دادگاه بحرین علیه شیعیان این کشور، از سوی «شیعه رایتس واچ»

»سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان» (شیعه رایتس واچ) در بیانیه ای، احکام صادره از دادگاه بحرین علیه شیعیان این کشور را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد خواست با استفاده از اختیارات خود، به اوضاع بغرنج شیعیان بحرین پایان دهد.

 

«سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان» (شیعه رایتس واچ) در بیانیه ای، احکام صادره از دادگاه بحرین علیه شیعیان این کشور را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد خواست با استفاده از اختیارات خود، به اوضاع بغرنج شیعیان بحرین پایان دهد.

در بیانیه این سازمان که نسخه ای از آن به خبرگزاری شیعه ویوز رسیده، آمده است: 

اخیرا احکامی ناعادلانه در حق تعدادی از شیعیان غیر نظامی از سوی دادگاه بحرین صادر شده، که در آن 34 تن به حبس های ابد و یا طولانی مدت،  و 24 تن دیگر به سلب تابعیت محکوم شده اند .

این بیانیه افزود:  تمام این احکام  با قوانین بین المللی در زمینه حقوق بشر، مغایر هستند؛  زیرا این احکام بر اساس اعترافاتی است که از متهمین در حین شکنجه گرفته شده، و ما ضمن غیر قانونی دانستن این احکام، هر نوع شکنجه جسمی و روحی را محکوم می کنیم. 

 شیعه رایتس واچ همچنین در بیانیه خود از سازمان ملل متحد خواست تا با ورود به مسئله شیعیان بحرین، بحران انسانی به وجود آمده علیه آنان را حل و فصل کند؛ شیعیانی که 7 سال است از سوی رژیم آل خلیفه  به اشکال مختلف مورد حمله قرار گرفته اند و طی این سال ها علاوه بر زندانی شدن هزاران نفر، صدها تن به شهادت رسیده و یا مجروح شده اند.

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان، در پایان بیانیه خود با اشاره به قطع آب زندان «جو» توسط نیروهای امنیتی،  از سکوت جامعه جهانی در قبال وضعیت زندانیان بحرینی اظهار شگفتی نمود و نگرانی خود را در باره اوضاع اسفناک حقوق بشر در این کشور اعلام کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا