جهان اسلام

حساب یکی از مبلغان سلفی در عربستان مسدود شد

یکی از وکیلان مدافع عربستان سعودی از بسته شدن حساب بانکی شیخ عدنان العرعور از مبلغان سلفی در بانک های این کشور خبر داد.

 

یکی از وکیلان مدافع عربستان سعودی از بسته شدن حساب بانکی شیخ عدنان العرعور از مبلغان سلفی در بانک های این کشور خبر داد.

عبدالرحمن اللاحم از وکیلان مدافع عربستان در این باره گفت: این یک اقدام بسیار ساده به شمار می آید و بر حکومت عربستان لازم است تا وی را به سزای اعمالش نیز برساند.

وی افزود: عربستان چند ماه پیش بر مجازات شدید و بازدارنده علیه کسانی که به حمایت از گروه های تروریستی می پردازند، خبر داده بود که این مساله با این حکم مغایرت دارد.

این وکیل مدافع تصریح کرد: العرعور با اعلام جمع آوری کمک های مالی به تروریست ها به صورت علنی به قوانین عربستان تجاوز کرده و این کمترین اتهام وی است.

وی همچنین چندین بار به بحرین سفر کرد تا هزینه های گروه های تروریستی در سوریه را فراهم کند.

عدنان بن محمد عرعور متولد 1948 در حماة سوریه که نسب خانوادگی او را به شمال جزیرة العرب از قبیله‌ای به نام عنزه می‌دانند. وی در عربستان آموزش دید و استادانی چند داشته که مشهورترین آنان بن باز مفتی مشهور و معلوم الحال وهابی بوده است.

وی با انتقاد از تشیع بر اساس مبانی وهابیت، توانست برای خود شهرتی نسبی کسب کند و در اولین دوره بحث‌های خود جایزه بین المللی نایف بن عبدالعزیز را هم به دست آورد.

العرعور همچنین حضوری نسبتا فعال در شبکه های مختلف تلویزیونی و ماهواره ای صفا، وصال، بیان، سوریا الشعب و شدا نیز دارد که همگی بر علیه شیعیان فعالیت می نمایند.

این مبلغ وهابی در یکی از ویدئوهایی که او را مشهور ساخت شیعیان را تهدید کرده و می گوید: بايد شيعيان را کشت و گوشت آنان را چرخ کرد و یا جسد آنها جلوي سگها انداخت تا بدن شیعیان را بدرند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا