آسیااخبارافغانستانپاکستانجهانجهان اسلام

تداوم حملات تروریستی علیه شیعیان در پاکستان و افغانستان؛ سکوت دولت‌ها و جنایت‌های بی‌پاسخ

در حالی که موج حملات تروریستی علیه شیعیان در پاکستان و افغانستان ادامه دارد، دولت‌های این کشورها با سکوتی نگران‌کننده از کنار این جنایت‌های هولناک عبور می‌کنند.

گزارش جدیدی از جنایات گروه تروریستی سنی های تندروی د1عش خراسان پرده برمی‌دارد و نشان می‌دهد که چگونه این گروه با هدف قرار دادن شیعیان، بدون هیچ واکنش جدی از سوی مقامات محلی، به قتل عام شیعیان ادامه می‌دهد.

در گزارشی جدید از وب‌سایت بین‌المللی «نیوز اینترفنشن»، حملات وحشیانه علیه شیعیان در پاکستان و افغانستان با شدت بیشتری ادامه دارد، در حالی که دولت‌های این کشورها همچنان به سکوت خود در برابر این جنایت‌ها ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه پنج تن از شیعیان در منطقه رستم مردان ایالت خیبر پختونخواى پاكستان پاکستان طی هفته گذشته به قتل رسیده اند.

در این حمله تروریستی، که گروه سنی های تندروی د1عش خراسان مسئولیت آن را بر عهده گرفت، خانه این خانواده هدف حمله قرار گرفت.

با وجود اعتراف گروه سنی های تندروی د1عش و انتشار تصاویر شهداء و خانه ویران شده در مجله تبلیغاتی این گروه، مقام های محلی به شکل مشکوکی این حادثه را به «صاعقه» نسبت دادند و از تأیید جنایت سرباز زدند.

تحلیلگران با انتقاد از رویکرد دولت‌های پاکستان و افغانستان، سکوت آنها را عاملی برای گسترش نفوذ گروه سنی های تندروی د1عش و تشدید حملات علیه شیعیان می‌داند.

این جنایت‌ها تنها به پاکستان محدود نمی‌شود؛ چند روز پیش نیز گروه سنی های تندروی د1عش در حمله‌ای مشابه، تعدادی از زائران شیعه را در افغانستان به شهادت رساند و تصاویر این جنایت را در فضای مجازی منتشر کرد.

عدم تحرک جدی از سوی دولت‌ها برای جلوگیری از این جنایت‌ها، زمینه‌ساز تداوم سرکوب و کشتار شیعیان در منطقه شده است.

شیعیان در پاکستان و افغانستان در سال‌های اخیر به طور سیستماتیک تحت آزار و اذیت قرار گرفته و مورد هدف تروریست‌ها هستند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا