جهان اسلام

برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع قدس در شهر مقدس كربلا

نمایشگاه کاریکاتور با موضوع قدس در شهر مقدس كربلا برگزار شد.

 

نمایشگاه کاریکاتور با موضوع قدس در شهر مقدس كربلا برگزار شد.

بخش هنری موسسه فرهنگی-رسانه ای النبا، ششمین نمایشگاه خود، با استفاده از هنر کاریکاتور و با شعار (قدس در وجدان انسانی) را در شهر مقدس کربلا برگزار کرد.

به گزارش شیعه ویوز، احمد عقل، سفیر فلسطین در عراق، عقیل الطریحی استاندار کربلای معلی، علی کمونه نماینده سازمان ملل (یونامی)در کربلا، هیئت نمایندگی دار الافتا ی عراق، اعضای موسسه ندای الاقصی، شخصیت های دینی و سیاسی، مدیران موسسات و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، جمعی از دانشجویان و تعداد کثیری از خبرنگان و علاقه مندان به هنر در این نمایشگاه حضور یافتند.

عبد الامیر الرکابی مدیر بخش هنری موسسه فرهنگی-رسانه ای النبا، درباره این نمایشگاه گفت:

این نمایشگاه هنری در حاشیه  برگزاری گردهمایی ماهانه موسسه النباء و با نگاهی به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس، تحت عنوان قدس در وجدان انسانی برگزار شد که مخطبان ویژه ای را به خود جلب کرد. 

وی افزود: در این نمایشگاه 17 تن از هنرمندان عرب از 9 کشور، 34 تابلو را در قالب کاریکاتور با نگاهی به تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در رابطه با معرفی شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به نمایش عموم در اورند.

الرکابی در ادامه با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، چندین اثر در رابطه با برقراری صلح و امنیت در جهان، ضعف و ناتوانی برخی از سران عرب و تحریم و انقلاب فلسطین نمایش داده شده، گفت: این اولین نمایشگاه عربی مشترک، در زمینه کاریکاتور است که در شهر مقدس کربلا برپا می شود.

شایان ذکر است موسسه فرهنگی-رسانه ای النباء که مرکز آن در شهر مقدس کربلا است، یکی از مراکز وابسته به دفتر مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله می باشد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا