جهان اسلام

نابودی ۲۷ میلیون درخت در جنگ سوریه

یکی از مدیران وزارت کشاورزی سوریه از نابودی میلیون ها درخت و کاهش 50 درصدی تولید گندم در نتیجه جنگ داخلی این کشور خبر داد.

 

یکی از مدیران وزارت کشاورزی سوریه از نابودی میلیون ها درخت و کاهش 50 درصدی تولید گندم در نتیجه جنگ داخلی این کشور خبر داد.

به گزاش آر تی عربی، «هیثم حیدر»، مدیر برنامه ریزی در وزارت کشاورزی و اصلاحات ارضی سوریه اعلام کرد که طی سال های جنگ، بیش از ۲۷ میلیون درخت در این کشور «کشته یا زخمی» شدند و بیشترین آسیب نیز به باغ های زیتون وارد شده است.

بر اساس این گزارش، حیدر ضمن اعلام این که تنها در منطقه «الزبدانی» در حومه دمشق 1000 چاه آب نابود شده و از مجموع 370 حلقه چاه موجود در منطقه بیابانی سوریه نیز 200 حلقه آسیب دیده و تجهیزات آنها به سرقت رفته، تاکید کرد که زیان های وارد شده به بخش کشاورزی این کشور شامل کاهش مناطق زیر کشت، کمبود لوازم کشاورزی از جمله کود و عدم پیگیری و نظارت می شود.

این مسئول سوری با بیان این که علاوه بر زیان های ناشی از عدم تولید محصولات کشاورزی، بیشتر زمین های ترک شده از سوی مالکان نیازمند احیای دوباره و کاشت مجدد بوده و این مسئله نیز هزینه بردار است، اعلام کرد که تولید برنامه ریزی شده گندم از سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۱ میلادی به نزدیک یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در شرایط کنونی کاهش یافته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا