آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

تولید سریال سلمان فارسی با سرعت ادامه دارد

سریال سلمان فارسی که از اواخر سال گذشته شمسی آغاز شد و مدتی به دلیل انتشار ویروس کرونا، متوقف شده بود، اکنون با سرعت در حال حرکت است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سلمان محمدی که با نام سلمان فارسی شهرت دارد، یکی از نزدیک ترین و با وفا ترین یاران نبی اکرم اسلام صلی الله علیه و آله بود.

تولید سریال سلمان فارسی با سرعت ادامه دارد

ساخت سریالی تاریخی در مورد این یار با وفای پیامبر از اواسط دی ماه سال 1398 شمسی در شهر کرمان در جنوب شرق ایران، آغاز شد.

این سریال به کارگردانی “داوود میرباقری” و تهیه کنندگی “حسین طاهری” تولید می شود و قرار است ساخت آن تقریبا پنج سال به طول انجامد.

دست اندرکاران تولید این سریال عظیم تاریخی، کار تولید را در شهرهای کرمان و سپس جزیره قشم به پایان رساندند و قرار بود برای تولید مرحله بعدی راهی کشور ترکیه شوند اما با شدت گرفتن انتشار ویروس کرونا این سفر لغو شد و حتی کار تولید سریال چند ماهی متوقف شد.

تولید سریال سلمان فارسی با سرعت ادامه دارد

اما با سبک شدن موج انتشار ویروس کرونا، ساخت این سریال از اواسط مرداد ماه سال جاری، مجددا از سر گرفته شد اما بجای ترکیه، شهر شاهرود برای ادامه فیلمبرداری انتخاب شد.

اکنون حدود شش ماه است که از تولید سریال سلمان فارسی در منطقه مجن در شهر شاهرود زمان می گذرد و این پروژه توانسته مراحل زیاد و مهمی را پشت سر بگذارد. گفته می شود سنگینی تولید این سریال تقریبا پنج برابر سریال تاریخی مختارنامه است.

دلیل این سنگینی کار هم این است که بخش های زیادی از این سریال دوران تاریخی قبل از ورود سلمان محمدی به دین مبین اسلام را به نمایش می کشد. به تصویر کشیدن این دوران سختی و حساسیت های خاصی را دارد.

در پایان لازم به ذکر است که پیش بینی می شود حدود سه سال دیگر ساخت این سریال پایان یابد و آماده پخش شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا