جهان اسلام

یورش نیروهای سعودی به منازل شهروندان در قطیف

شاهدان عینی می گویند که نیروهای سعودی به شماری ازمناطق العوامیه و برخی دیگر از مناطق این کشور در استان شیعه نشین قطیف یورش بردند.

 

شاهدان عینی می گویند که نیروهای سعودی به شماری ازمناطق العوامیه و برخی دیگر از مناطق این کشور در استان شیعه نشین قطیف یورش بردند.

حمله نیروهای سعودی به مناطق قطیف پس از آن صورت گرفت که وزارت کشور عربستان سعودی از کشته شدن یک سرباز در منطقه «حی البحاری» در استان قطیف خبر داد که شاهد استقرار نیروهای نظامی و بستن ورودی منتهی این شهر به العوامیه و القدیح از سوی این نیروها است.

منابع محلی در این باره گفتند: نیروهای سعودی به منازل شهروندان در شهر العوامیه یورش بردند و به زور وارد منازل فعالان مدنی و خانواده های شهدا از جمله منزل شهید «علی عبدالعزیز ابوعبدالله» شدند و برخی از نزدیکان وی را بازداشت کردند.

نیروهای سعودی همچنین به منازل شهروندان در مناطق «طاق الفرج»، «مزارع الجبل»، و «الغزوی» در شهرستان «القدیح» یورش بردند.

این در حالی است که اداره پلیس قطیف طی بیانیه ای مدعی شد که در پی تبادل تیراندازی میان نیروهای امنیتی و شماری از افراد تحت تعقیب «عبدالله القحطانی» یکی از نیروهای امنیتی این کشور به ضرب گلوله کشته شده.

علی رغم حمله نظامی گسترده و خونبار در ماه می گذشته که به تخریب منطقه تاریخی المسوره در العوامیه و شهادت شماری از شهروندان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی و آواره شدن شهروندان منجر شد، همچنان اوضاع العوامیه و مناطق پیرامون آن ناآرام است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا