آسیااخبارجهانجهان اسلامفرهنگ و هنرلبنان

ممنوعیت فروش ملک به مسلمانان در منطقه مسیحی لبنان!

یک کانال تلگرامی لبنانی با انتشار پستی مدعی شد که برخی مالکان در لبنان، به مسلمانان در مناطق مسیحی نشین ملک نمی فروشند!

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کانال تلگرامی لیبانیران با انتشار پستی تحت عنوان «در لبنان فروش املاک در منطقه مسیحی به مسلمان ممنوع است!»، نوشت: آگهی فروش منزلی در منطقه مسیحی نشین “کحاله” منتشر شده که در آن نوشته به مسلمان ملک نمی ‌فروشند.

ممنوعیت فروش ملک به مسلمانان در منطقه مسیحی لبنان!

در ادامه مطلب این کانال تلگرامی آمده: علت آن است که بسیاری از مسیحیان، املاک خود را فروخته و مهاجرت می ‌کنند. وقتی مسلمانان در مناطق آنها املاک بخرند، منطقه از حالت یک دست خارج می‌ شود و این را یک تهدید برای خود می‌ دانند!

این مطلب می افزاید: جالب است بدانید قبل از جنگ های داخلی این دسته بندی ها وجود نداشت و پیروان همه ادیان با هم زندگی می‌ کردند. برخی محله ‌های مسیحی نشین امروزی بیروت مثل نبعه، تل زعتر و برج حمود و غیره، محله‌های شیعیان بود که در جنگ داخلی با حمله گروه های مسلح مسیحی و قتل عام مردم، از آنجا کوچانده شدند و در زمین های حاشیه جنوبی بیروت سکنی گزیدند که ضاحیه جنوبی خوانده می‌شود. آنها به اسم مبارزه با فلسطینی‌ها، هر مسلمانی را پیدا می‌کردند می‌کشتند. پناهندگان فلسطینی عمدتا در جوار شیعیان سکنی گزیده بودند و شیعیان بودند که آنها را پناه داده بودند.

کانال تلگرامی لیبانیران همچنین افزود: مسیحیان تندرو مثل قوات لبنانیه، حراس الارز و کتائب در این مرحله تاریخی جنایت های وحشتناکی انجام دادند که کشتار صبرا وشاتیلا و نبعه و تا زعتر از آن جمله بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا