جهان اسلام

۱۵ کشور در نمایشگاه اربعینی نجف به کربلا

پنجمین نمایشگاه هنری نهضت حسینی با مشارکت هنرمندان و خوشنویسان ۱۵ کشور عربی و غیر عربی در مسیر نجف ـ کربلا در حال برگزاری است.

 

پنجمین نمایشگاه هنری نهضت حسینی با مشارکت هنرمندان و خوشنویسان ۱۵ کشور عربی و غیر عربی در مسیر نجف ـ کربلا در حال برگزاری است.

این نمایشگاه به همت مجموعه هنری «ابداع» از نجف اشرف و با عنوان «إبداع على طریق الحسین علیه السلام» (ابتکاری در راه امام حسین علیه السلام) در مسیر پیاده‌روی زائران حسینی از نجف اشرف به سمت کربلای معلی برگزار شده است.

«سرمد النعیمی» مدیر مجموعه هنری «ابداع» در این باره گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه، تبیین نهضت حسینی با زیباترین شکل هنری و معرفی آن به سایر جوامع به ویژه جوامع اروپایی است. 

وی با بیان این که نهضت حسینی یک مسئله جهانی بوده و مربوط به گروه خاصی نیست، تصریح کرد: هنرمندان و خوشنویسان ۱۵ کشور از جمله عراق، عربستان، ایران، بحرین، هند، پاکستان، انگلستان، روسیه، کویت، لبنان و الجزایر آثار هنری خود با موضوع حرکت «امام حسین علیه السلام» را در این نمایشگاه معرض دید عموم قرار داده‌اند.

النعیمی با اشاره به مشارکت شماری از هنرمندان عرب و غیرعرب و ارائه صدها کار هنری از جمله تابلوهای خوشنویسی عربی، مجسمه‌سازی، نقاشی، هنرهای تجسمی، عکس و طراحی دیجیتال گفت: این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های عراق به شمار می‌رود که به صورت بین‌المللی و با مشارکت کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی همچنین از تصمیم مجموعه هنری «ابداع» نجف اشرف برای برپایی این نمایشگاه در خارج از عراق خبر داد.

«حسنین القطیفی»، یکی از هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه نیز اظهار کرد: نمایشگاه مسیر نجف ـ کربلا، ایستگاهی برای نشان‌دادن ابعاد نهضت جاودانه «امام حسین علیه السلام» با زبان هنر و برجسته‌سازی این نهضت عظیم است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا