جهان اسلام

شهر امام «حسن مجتبی علیه السلام »در انتظار زائران حسینی

شهر امام «حسن مجتبی علیه السلام» درهای خود را برای استقبال از زائرین اربعین حسینی گشوده است.

 

شهر امام «حسن مجتبی علیه السلام» درهای خود را برای استقبال از زائرین اربعین حسینی گشوده است.

مساحت شهر امام «حسن مجتبی علیه السلام» که در مسیر نجف ـ کربلا واقع شده و تا حرم مطهر حسینی تنها 17 کیلومتر فاصله دارد، به بیش از 2 هکتار می رسد که شامل مجتمع اداری دو طبقه، مسجدی با مساحت دو هزار متر، مهمانسرای هزار نفری، 16سالن مختلف، سوئیت، درمانگاه، ایستگاه تصفیه آب و 32 پارک با فواره ها و مانیتور های بزرگ است.

پیش بینی می شود که در حدود 30 میلیون زائر از داخل و خارج عراق در زیارت اربعین امسال شرکت کنند و آستان مقدس حسینی تمامی تدابیر لازم را از زیرساخت ها، مراکز خدماتی، ایستگاه های استراحت و سکونت زائرین اندیشیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی «هشام العمیدی» مدیر شهر امام «حسن مجتبی علیه السلام»در این باره گفت: این شهر تمامی مقدمه سازی های لازم را انجام داده و در های خود را برای استقبال از زائرین اربعین حسینی گشوده است.

وی افزود: سالن ها و سوئیت هایی برای زائرین آماده شده و سه وعده غذایی به همراه بهترین خدمات عمومی و بهداشتی در طول ایام اربعین حسینی به زائران ارائه می شود.

العمیدی در پایان گفت: همکاری و هماهنگی با مراکز بهداشتی و پزشکی در تعدادی از استان ها برای ارائه خدمات بهداشتی به زوار انجام شده و با تعدادی از مؤسسات دینی ـ فرهنگی برای برپایی فعالیت های مهم در خلال ایام زیارت میلیونی اربعین حسینی همکاری می شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا