جهان اسلام

توهين به مرجعيت شيعه و عزاداران اربعين حسيني بنام مركز مديريت حوزه قم

مجله مبلغان حوزه علميه با اهانت به مراجع تقليد و مواکب حسینی، سعی در فتنه گری در بین مبلغین و زایران اربعین نموده است.

 

مجله مبلغان حوزه علميه با اهانت به مراجع تقليد و مواکب حسینی، سعی در فتنه گری در بین مبلغین و زائران اربعین نموده است.

حوزه علمیه قم، به همراه شهریه اول ماه صفر و به عنوان به اصطلاح توشه ای معنوی برای ایام اربعین حسینی، مجله ای را با عنوان «مبلغان» و به صورت رایگان، در بین طلاب حوزه علمیه شهر مقدس قم پخش نمود.

این مجله سرمقاله ای را تحت عنوان «راهپيمايي اربعين؛ ظرفيت ها وآسيب ها» را به قلم «مرتضی غرسابان» در خود جای داده است.

غرسابان در سرمقاله خود، سعی نموده تا با مطرح نمودن مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی» مدظله و مقلدین ایشان در کنار عناصر تروریستی داعش به عنوان به گفته او «جریان های رقیب انقلاب اسلامی»؛ افکار طلاب و مبلغین حوزه های علمیه ایران را با پیش داوری هایی مشوش نموده، جهت فتنه گری و ایجاد اختلاف به بزرگترین تجمع بشری در جهان، یعنی زیارت اربعین حسینی بفرستد.

همچنین این مقاله با اذعان به وجود موکب های خدماتی مرتبط با مرجعیت شیعه و استقبال روز افزون زائران از جزوات و کتابچه هایی که در زیارت میلیونی اربعین بین زائران پخش می شود، به دروغ مدعی شده است که این جزوات مسئولین نظام ایران را علت جدایی مردم از دین دانسته و بزرگان این کشور را حاکمان به ظاهر مسلمان معرفی می نماید.

این گونه ادعاها در حالی مطرح می شود که سال گذشته مرجع عالیقدر «آيت الله العظمى سید صادق شيرازی» مدظله، كليه عزاداران حسينی و جمعيت ميليونی زائران اربعين را دعوت به اتحاد ويكپارچگی در حول محور امام حسين «عليه السلام» نمودند. 

امسال نيز «آيت الله العظمى سید علی سيستانی»مدظله، طی بیانیه ای با اشاره به لزوم پرهیز از اختلاف افکنی و اهانت به مراجع و علما و حفظ وحدت در میان شیعیان فرمودند: شایسته است برادران حسینی ما در این فضای معنوی و ولایی و سایر مناسبت های مربوط به اهل بیت(علیهم السلام) به نشر و تحکیم معارف دینی، اعتقادی، فقهی و اخلاقی پرداخته و سرگرم اختلافات جزئی نشوند. زیرا اختلافات در برخی نظرهای فقهی نمی تواند مجوزی شرعی برای تخریب و کنایه زدن و عیب جویی از مؤمنان باشد، تا چه رسد به اینکه به بهانه ای برای اهانت به مراجع و اساتید حوزه علمیه و بزرگان اهل منبر و علما تبدیل شود؛ چراکه آنها عمر و وقت و فکر خود را در راه نشر ارزش های حسینی سپری کرده اند.

بدیهی است، با توجه به پیام مراجع شیعه مبنی بر اتحاد در حول محور امام حسین (علیه السلام) و نیز پرهیز از اختلاف افکنی و اهانت به مراجع و علما، بر مدیریت محترم حوزه علمیه شهر مقدس قم لازم است تا از این موضع گیری نسجیده پوزش خواسته و جلوی چنین اظهار نظرهای سلیقه ای که حاصل آن تفرقه در میان شیعیان است را بگیرد تا همچون سالهاي قبل زمينه اي براي بدخلقي هاي برخي آتش به اختيارها ووهن مذهب ايشان در مقابل رسانه هاي جهاني نشود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا