جهان اسلام

سنى هاى تندروى داعش مقرهایشان را در تلعفر به آتش كشيدند

 سنى هاى تندروى داعش مقرهایشان را در تلعفر به آتش كشيدند.

 

 سنى هاى تندروى داعش مقرهایشان را در تلعفر به آتش كشيدند.

پس از اینکه نیروهای حشد شعبی موفق به آزادسازی چند محله دیگر در تلعفر شدند، گروه تروریستی داعش به نیروهای خود دستور داد تا تمام مقرهایشان را در تلعفر به آتش بکشند . 

یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد که داعش به عناصر خود دستور داده تا تمام مقرهای خود را در تلعفر به آتش کشیده و تخلیه کنند.

وی در گفتگو با سومریه نیوز تاکید کرد: داعش به نیروهای خود در تلعفر  دستور داده تا از تمام مقرهای خود عقب نشینی کرده و آنها را آتش بزنند و این کار در حال حاضر آغاز شده است.

به گزارش خبرگزارى اسپوتنیک، از روند پيشروى و آزادسازى تلعفر علی السبتی، سخنگوی گردان حضرت عباس عليه السلام از نيروهاى مردمى تاکید کرد: 

نیروهای ما موفق شدند محله الجزیره را به صورت کامل آزاد کرده و به پیشروی خود در محله الخضراء واقع در شرق تلعفر ادامه دهند.

نیروهای مردمى عراق با وجود مقاومت تک تیرانداز های گروه تروریستی داعش که بر بالای منازل مستقر شده بودند و درگیری های شدید وارد این منطقه شدند.

از سوی دیگر رشید یارالله، فرمانده عملیات «ما می آییم تلعفر» از آزاد سازی محله التنک واقع در شرق تلعفر خبر داد.

وی افزود: لشکر زرهی ۹ و گردان های ۲ و۱۱ و ۲۶ از نيروهاى مردمى با کمک یکدیگر توانستند محله التنک را آزاد کرده و پرچم عراق را در این منطقه برافراشته کنند.

یارالله همچنین از آزاد سازی محله الکفاح شمالی واقع در تلعفر خبر داده بود.

عملیات آزادسازی شهر تلعفر که آخرین پایگاه متمرکز سنى های تندروى داعش در عراق به شمار می رود با مشارکت، ارتش، پلیس اتحادیه عراق، نیروهای ضد تروریسم، نیروهای مردمى و نیروی هوایی ارتش عراق و جنگنده های ائتلاف آمریکایی ضد داعش از روز یکشنبه گذشته آغاز شده است .

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا