جهان اسلام

درخواست سازمان های بین المللی برای رفع محاصره یمن

15 سازمان بین المللی خواستار رفع محاصره یمن شدند.

 

15 سازمان بین المللی خواستار رفع محاصره یمن شدند.

15 سازمان امداد رسانی بین المللی با صدور بیانیه ای خواستار باز شدن فرودگاه اصلی یمن شده و افزودند بسته بودن این فرودگاه در سال گذشته مانع رسیدن کمک های بین المللی به یمن شده و هزاران بیمار یمنی نیز از سفر درمانی به خارج محروم مانده و جان آنها در معرض خطر قرار دارد.

در این بیانیه آمده است: یک سال از بسته شدن فرودگاه رسمی صنعا می گذرد و امروز میلیون ها یمنی در محاصره هستند و نمی توانند آزادانه مسافرت کرده و یا کالاهای تجاری و ضروری را به این کشور وارد کنند.

سازمان های امدادرسانی بین المللی ادامه دادند: شیوع بیماری وبا و نزدیک شدن یمن به حالت قحطی عمومی اوضاع این کشور را بدتر کرده و از این رو ضروری است که هرچه زودتر کمک های انسانی بدون هیچ قید و شرطی به یمن ارسال شود.

وزارت بهداشت یمن نیز اعلام کرده بیش از ده هزار یمنی به علت نابسامانی وضعیت بهداشت و سلامتی در این کشور فوت کرده اند و وزارت بهداشت نتوانسته داروی مورد نیاز این افراد را تهیه کند.

بر اساس این بیانیه، افرادی که تا کنون در یمن به خاطر نابسامانی بهداشت و نبودن دارو جان خود را از دست داده اند، کمتر از شمار قربانیان حملات نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن نیست.

پیش از آغاز هجوم عربستان سعودی به یمن، سالیانه حدود 7 هزار یمنی از طریق فرودگاه صنعا برای مداوا و درمان خود از کشور خارج می شدند و اکنون به سبب جنگ از بیش از 2 سال پیش تا کنون حدود 20 هزار یمنی برای زنده ماندن نیازمند مراقبت بهداشتی هستند.

این بیانیه همچنین گفته است که این تعداد بدون احتساب مبتلان به بیماری وبا اعلام شده است.

عربستان سعودی به موازات حملات موشکی و هوایی خود و بمباران شهرها و مردم بی گناه یمن، به محاصره یمن و مردم آن نیز پرداخته و راه های ارتباطی مردم را در خشکی، هوا و دریا مسدود کرده است .

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا