جهان اسلام

کشف ۱۰ گور دسته‌جمعی، کنترل ۱۵۰ روستا و هلاکت ۳۸۵ تروریست در جریان آزادسازی حویجه

منابع رسمی از کشف چندین گور دسته جمعی، کنترل ده ها روستا و هلاکت صدها سنی تندرو در عملیات آزادسازی آخرین پایگاه داعش در شمال عراق خبر دادند.

 

منابع رسمی از کشف چندین گور دسته جمعی، کنترل ده ها روستا و هلاکت صدها سنی تندرو در عملیات آزادسازی آخرین پایگاه داعش در شمال عراق خبر دادند.

رسانه الحشد الشعبی عراق، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مردمی در جریان عملیات آزادسازی شهرستان «حویجه» در جنوب غرب استان نفت خیز و مورد مناقشه کرکوک در شمال این کشور، ۱۰ گور دسته جمعی کشف کردند.

بر اساس این بیانیه گورهای مذکور حاوی اجساد نیروهای امنیتی و غیر نظامیان قربانی سنی های تندروی داعش از جمله شماری زن و کودک بوده و این نیروها در حال هماهنگی با تیم های کارشناسی برای بررسی اجساد قربانیان و شناسایی آنها می باشند.

از سوی دیگر، سپهبد «عبدالامیر رشید یارالله»، فرمانده عملیات آزادسازی حویجه، نیز با صدور بیانیه ای مهم ترین فعالیت نیروهای پلیس فدرال، واکنش سریع و تیپ های سوم و چهارم نیروهای مردمی در جریان این عملیات را آزادسازی ۱۵۰ روستا و منطقه به همراه بخش «العباسی» و بخش شمالی مرکز این شهرستان عنوان کرد.

فرمانده عملیات آزادسازی حویجه در این باره اعلام کرد که نیروهای مذکور در جریان این عملیات همچنین موفق شدند ۳۸۵ تروریست از جمله پنج تک تیرانداز را از پای درآورند، شش سنی تندرو را دستگیر کنند، ۹۵ خودروی بمب گذاری شده، ۴۲۲ بمب دست ساز و پنج کمربند انتحاری را منفجر و خنثی سازند و ۲۰ محل اقامت سنی های تندرو و پنج کارگاه ساخت بمب های دست ساز و بمب گذاری خودروها را نیز منهدم کنند.

سپهبد یارالله همچنین از انهدام ۳۴ خودروی گوناگون، کشف و ضبط مقادیری اسلحه و مهمات، نابودی پنج مرکز ارتباطات، ۲۵ موضع دفاعی، ۱۰ انبار مهمات و اسلحه، ۱۵ پناهگاه بمب گذاری شده و ۱۰ تونل و تخلیه ۲۴۰ آواره در جریان عملیات آزادسازی حویجه از اشغال داعش خبر داد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا