جهان اسلام

ادامه تجمع اعتراضی مردم فوعه و کفریا برای شکستن حلقه محاصره این دو شهر

تجمعات اعتراض آمیز شیعیان فوعه و کفریا همچنان ادامه دارد.

 

تجمعات اعتراض آمیز شیعیان فوعه و کفریا همچنان ادامه دارد.

مردم دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا در شمال «ادلب» برای بیست و چهارمین روز پیاپی با برگزاری تجمع اعتراض آمیز، شکستن حلقه محاصره این دو شهر را خواستار شدند.

تجمع کنندگان همچنین اجرای توافق امضا شده بین حکومت سوریه و سنی های تندرو، مبنی بر ورود کمک های بشردوستانه فوری به این دو شهر  را که از ۵ ماه پیش تاکنون متوقف شده، خواستار شدند.

آنها همچنین بازگرداندن مفقود شدگان انفجار تروریستی منطقه «الراشدین» را در درخواست های خود مطرح کردند.

تجمع اعتراض آمیز مردم محاصره شده فوعه و کفریا در حالی صورت می گیرد که آنها از کمبود شدید مواد غذایی، دارو، ملزومات پزشکی و سوخت به دلیل محاصره این شهرها توسط سنی های تندرو رنج می برند.

اواسط آوریل گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از شیعیان فوعه و کفریا که بیشترشان زن و کودک بودند، به بهانه توافق با سنی های تندرو، سوار بر اتوبوس شده و از این شهرها کوچانده شدند.

ولی سنی های تندروی «جبهة النصره» با یک خودروی بمب گذاری شده، اتوبوس های حامل اهالی این دو شهر را در منطقه «الراشدین» در غرب «حلب» هدف حمله تروریستی قرار دادند.

این انفجار صدها شهید و مجروح برجای گذاشت که تعدادی از مجروحین و کسانی که سالم مانده بودند، مفقود شدند.

 گفته می شود عناصر تروریستی این اشخاص را به گروگان گرفته اند تا در فرصتی مناسب از آنها در مذاکرات خود استفاده نمایند.

سنی های تندرو با آغاز ناآرامی های سوریه، فوعه و کفریا را در محاصره خود قرار دادند که این محاصره در اواخر ماه مارس ۲۰۱۵ میلادی و پس از اشغال شهر «ادلب» توسط این تروریست ها، به صورت کامل در آمد و همچنان ادامه دارد.

یکی از اصلی ترین گروه های تروریستی شرکت کننده در محاصره دو شهر شیعه نشین «فوعه و کفریا» سنی های تندروی «جبهة النصره» هستند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا